يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

صادرات خدمات نرم‌افزاری در کشور ارتقا یابد

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 341691
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با ارتقای صادرات خدمات نرم‌افزاری می‌توان درآمد ملی و اشتغال‌زایی خوبی را در کشور ایجاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هفتمین جلسه کارگروه تخصصی پژوهش، فن‌آوری و تحول اداری که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور هند از صادرات خدمات نرم‌افزاری درآمد کلانی به دست می‌آورد، اظهار داشت: ما نیز باید بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی ابراز داشت: با فعالیت بیشتر و تولید نرم‌افزار می‌توانیم زمینه صادرات در این حوزه را ارتقا دهیم و با تحقق این مهم اشتغال‌زایی خوبی را برای جوانان ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان داشت: آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری را به فال نیک می‌گیریم و فعالیت آنها را قبول داریم و با حمایت کردن انتظار داریم که این بخش گام‌های به‌سزایی در راستای توسعه ارتباطات و خدمات نرم‌افزاری بردارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید تولیدات بومی که در استان قزوین تولید شده به مرکز تحقیقات ارائه دهند و در صورتی که با انجام تست مورد قبول این مرکز شد به تنظیم مقررات نام محصول را اعلام می‌کنیم تا از واردات این محصول به کشور خودداری کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در هر حوزه‌ای که بخش خصوصی به درستی فعال نیست متاسفانه در انجام اقدامات برای ارائه خدمات بهتر به مردم دچار نقص می‌شویم بر این اساس باید این بخش نسبت به سال‌های گذشته بیشتر فعال شوند و ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

واعظی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم دستگاه‌های اجرایی را به استفاده از مشاوران فناوری اجبار کنیم، اظهار داشت: مشاوران باید به قدری خوب و با کارآیی مناسبی فعالیت کنند که دستگاه‌های اجرایی خودشان از عملکرد آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مخابرات با بقیه امپراتورها می‌تواند در کنار یکدیگر در ارائه خدمات مناسب به مردم تلاش کنند، اذعان کرد: اگر بین آنها اختلافی باشد بنده آمادگی دارم که با اتخاذ راهکارهایی این اختلافات را برطرف کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: بنده از شرکت مخابرات، ایرانسل و همراه اول و همه اپراتورهایی که پروانه گرفتند و در آینده می‌گیرند حمایت می‌کنم چرا که معتقدم موفقیت آنها بیانگر سیاست مطلوب بنده و بالعکس است بر این اساس در رفع مشکلات آنان با جدیت تلاش می‌کنم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در انتقال مخابرات در استان قزوین وجود دارد می‌توان با اتخاذ تصمیمات مسئولان مربوطه به راحتی برطرف کرد و نباید دغدغه‌ای در این موضوع وجود داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *