يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

ایجاد منطقه آزاد خودرویی در دستور کار

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 341683
رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت تولید خودروسازان داخلی تا ۱۰ سال آینده توان تولید و رقابت دارد و با ایجاد منطقه آزاد خودرویی می توان به تقویت این صنعت و رشد اقتصادی کشور کمک کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح های توسعه شرکت بهمن دیزل گفت: گروه بهمن از شرکت‌های فعال و توانمند صنعتی کشور است که می تواند بیش از این هم توسعه پیدا کرده و در خدمت کشور باشد.

وی افزود: ایران در صنعت بویژه بخش خودرو مزیت های نسبی دارد و خودمان هم دارای بازار بزرگی هستیم که می توانیم تا ۱۰ سال آینده تولید مستمر داشته باشیم و به سود مناسب برسیم.

ضرورت نوسازی ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده تجاری کشور با توان داخلی

رحمانی بیان کرد: از نظر شاخص ها بازار همچنان ظرفیت توسعه و گسترش دارد و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودروهای تجاری کشور فرسوده و نیازمند نوسازی است که باید با توان داخلی تامین شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که با خودروسازان جهانی از نظر مکانی فاصله جغرافیایی داریم و با دسترسی به بازار مصرف ۳۰۰ میلیون نفری و نیز بازارهای جدید قادریم هم ظرفیت تولید را بالا ببریم و هم خریدار داشته باشیم و به اشتغال کشور کمک کنیم.

رحمانی گفت: باید دنبال یک راهکار استراتژیک باشیم و در این مسیر دولت و مجلس هم حمایت لازم را انجام خواهند داد و از سرمایه گذاری در این بخش پشتیبانی می کنیم.

وی افزود: این که از سوی دولت اصل سرمایه گذاری و سود آن تضمین می شود یک راهکار اساسی در حمایت از تولید تلقی می شود اما در این میان باید تامین حقوق مصرف کنندگان قانون ارتقاء کیفی خودرو تصویب شده و اجرایی شود.

این نماینده مجلس یادآورشد: در حالی که دنیا به سمت خودروهای هوشمند می رود باید بسرعت کیفیت خودرو افزایش یابد، مصرف سوخت خودرو کم شود تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

بازار مصرف خودرو در منطقه را جدی بگیریم/ ایجاد مناطق آزاد خودرویی

رحمانی تصریح کرد: باید بازارهای صادراتی منطقه را جدی بگیریم و در مناطق آزاد هم می توانیم مناطق خودرویی ایجاد شود که لازم است دولت هم امتیاز بدهد و اگر لازم باشد برای کاهش تعرفه در مجلس اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: با تنوع تولیدات خودرویی که در شرکت بهمن دیزل اجرایی شده می توان در بازارهای جهانی هم سهمی به خود اختصاص داد و به رشد این صنعت کمک کرد.

رحمانی ضمن انتقاد از برخی شرکتهای طرف قرارداد خارجی با خودروسازان ایران اظهارداشت: وقتی تحریم شد شرکتهایی مانند پژو که بیش از ۲۰ درصد درآمد از ایران داشتند براحتی در تحریم شرکت کردند در حالی که باید به دولت خود فشار می آوردند تا این کار نشود اما شرکتهایی مانند ایسوزو با ما همراه بودند که فراموش نخواهیم کرد و این رویکرد در تداوم و توسعه همکاری ها موثر است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: در تولید خودروهای سواری و تجاری باید کیفیت مورد توجه جدی قرار گیرد تا مردم هم از خرید تولیدات داخلی اظهار رضایت کنند.

در ادامه محمدرضا سروش مدیرعامل گروه بهمن گفت: در ایران ظرفیت بسیار خوبی در قطعه سازی داریم و فعالیت بیش از دو هزار قطعه ساز می تواند به تحقق طرح های بزرگتر منجر شود و فضای خوبی برای تولید خودروهای تجاری فراهم کند.

سروش افزود: در بخش تولید خودروهای تجاری کمی از دیگران عقب هستیم که انتظار داریم با حمایت جدی مجلس و دولت سهم چهار درصدی باید در حدقابل توجهی افزایش یابد زیرا این خودروها در حمل و نقل و جابجایی کالا بسیار تاثیرگذارند.

مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به برخی از مشکلات تولید خواستار حمایت مسئولان شد و تصریح کرد: تامین تسهیلات خرید خودروهای این شرکت برای خریداران، می تواند به فروش محصول کمک موثری کند.

میر حکیم حسینی مدیرعامل شرکت بهمن دیزل هم گفت: این شرکت در سال ۸۲ با تولید یک نوع محصول کامیونت شش تن با ظرفیت ۱۰ دستگاه در روز فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با تولید شش نوع محصول با ۸۰ دستگاه در هر شیفت سالانه بیش از ۱۴ هزار دستگاه خودروی با کیفیت تولید و به بازار عرضه می کند.

وی افزود: با تلاش مهندسان، مدیران و کارگران شرکت بهمن دیزل توانسته است در زمره ۱۰۰ برند برتر کشور قرار گیرد و در زمره واحدهای نمونه کشوری هر سال بدرخشد و با رعایت آخرین استانداردهای زیست محیطی برای حضور در بازار خودروهای تجاری جایگاه مطلوبی کسب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *