چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱۲
۳۴

خطاهای متعدد وزیر ارشاد و حرکت به سمت دو کارته شدن!

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 340612
به نظر می رسد رویدادهای تلخ چند ماه اخیر از جمله جسورشدن رسانه های تندرو و هتاکی به مقدسات، بستن نشریات منتقد، پس گرفتن شکایت از «آرگو»، لغو جشنواره ارزشی افق‌نو و هالیوودیسم، حضور و تکریم دوباره فیلم سازان مسئله دار و... نتیجه یکسری اتفاقات معنادار زیرپوست وزارت ارشاد باشد.
خطاهای متعدد وزیر ارشاد و حرکت به سمت دو کارته شدن!
به گزارش جهان، در هفته های اخیر سخن از استیضاح چندین وزیر به میان آمده است! حتی هنوز هم موضوع استیضاح وزیر صنعت مطرح است و نمایندگان معتقدند وی تاکنون اقدام چشمگیری در ساماندهی وضعیت صنایع و تجارت انجام نداده است.

البته عده ای از چهره های دولتی و حامیان آنان،‌ بخشی از نمایندگان مجلس را متهم به عنادورزی و مخالفت بدون استدلال با دولت کرده اند اما نمایندگان و منتقدان دولت معتقدند، خط کلی دفاع از حقوق مردم و نظارت بر عملکرد وزرا در همه دولت ها از جمله دولت یازدهم حفظ شده است. شاید علت سوالات زیاد نمایندگان از وزرا درباره مشکلات مردم هم همین موضوع است.

به اعتقاد منتقدان، در شش ماهی که از عمر دولت یازدهم گذشته است، گرچه خدمات مناسبی هم صورت گرفته است اما اکثر شعارهای کوتاه مدت رئیس جمهور و وزرایش محقق نشده و همچنان برخی وزرا مباحث حاشیه ای یا کم‌اولویت را در صدر برنامه‌های خود قرار داده اند.

به عنوان نمونه موضوع رفع فیلتر برخی شبکه های اجتماعی(نظیر فیس بوک) برای چندین هفته سوژه اول برخی وزرا شد و با توجه به جذابیت آن حتی بر مطالبات و دغدغه های اقتصادی و فرهنگی مردم بویژه سایه افکند.

البته پرچم این ماجرا که به نظر می رسد، با همت علی جنتی بلند شده، نتیجه سیاست‌گذاری دقیق برخی چهره تندرو است که ظاهرا مشاوران دولت در حوزه فرهنگ هستند. هادی خانیکی از جمله این افراد است که این روزها اسمش به عنوان یکی از موثران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده و برخی عزل و نصب‌ها را هم به وی منتسب می‌کنند؛ عزل و نصب‌هایی که با تحت فشار قراردادن نهادهای صرفا فرهنگی و روسای انقلابی آن‌ها، به همراه دیگر افراد تابلودار و تندروی جریان اصلاحات در پی ایجاد زمینه سازی برای ورود جریان سیاه مشارکت به حوزه فرهنگ هستند.

شاید رویدادهای تلخ چند ماه اخیر از جمله جسورشدن رسانه های تندرو و هتاکی به مقدسات، بستن نشریات منتقد، پس گرفتن شکایت از «آرگو»، لغو جشنواره ارزشی افق‌نو و هالیوودیسم، حضور و تکریم دوباره فیلم سازان مسئله دار و... نتیجه این اتفاقات معنادار زیرپوست وزارت ارشاد باشد.

هرچند علی جنتی یک کارت زرد را در کارنامه دارد اما گویا برخی دولتی‌ها آنچنان که خود گفته اند، اهمیتی برای اخطار خانه ملت قائل نیستند که همین واقعیت، ضرورت نظارت نهادهای نظارتی مختلف بویژه مجلس را دوچندان کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرش
باسلام
امیدوارم خداوند پدر ایشان، جناب آیت الله جنتی که از استوانه های نظام و بازوی ولایت هستند را در این امتحان که مورد ابتلای آن پسرشان هست، رو سفید بیرون آورده و مثل برخی ها با امتحان فرزند رفوزه نشوند.
بگو آمین.
علی جنتی با پدر در برخی زمینه ها تفاوت عقیده دارد، این تفاوت سلیقه ها و نظرات طبیعی ست و باید آن را به دیده احترام نگریست.
تفاوت عقیده با تفاوت سلیقه متفاوت است. یکبار دیگر پیام خودت را بخوان.
یک مسلمان
United States
این آقای وزیر خوب بداند هنوز خون انقلابی در رگ های این مردم جاریست بزرگتر از شما هم نمی تواند کاری بکند که به انقلاب ضربه بزند
Iran, Islamic Republic of
شما آمریکا چکار میکنی اگه اینقدر خونت جوشانه چرا تو آمریکا؟
....
من چندین رفیق آمریکایی الاصل دارم که به زبان فارسی کاملا مسلط اند و اخبار ایران برای آن ها از هر چیزی مهم تر است.
وقتی ما قدری سست می آییم سریع تذکر می دهند که کمر ما را نشکنید. شما نقطه امید و اتکای ما هستید.
بله خون انقلابی در رگ های ما جاریست اما شانتاژ خبری جهان نیوز را باور نمی کنیم.
وزیر در برخی زمینه ها خوب بوده است در برخی از زمینه ها هم باید پاسخگو باشد.
عطایش را به لقایش بخشیدیم. خوب بودن ایشان در چه زمینه های است در حالیکه اصلی ترین باورهای اسلامی ما را هدف قرار می دهند و ایشان با سکوتش تأیید می کند!
ما به خاطر اسلام و با عشق به حضرات زندگی خود را فدای این مرز بوم کردیم حالا ایشان روی خون شهدا سوار بر زورق فیس بوکی اش نشسته و تفریحی از کنار توهین به ارزش ها و عشق مردم گذر می کند و عکس یادگاری می اندازد!
خواهشا اسمش را وزیر ضد ارشاد بگوئید چون دقیقا اکثر کارهایش ضد ارشاد است. با تشکر. یا حق
ایوب
Iran, Islamic Republic of
آرش عزیز شنیده ها حکایت از آن دارد که به دلیل افکار نادرست علی جنتی مدتهاست که آیت الله جنتی ایشان را طرد کرده اند. انشاالله خدا بر عمر با برکتش بیافزاید.
مسعود
United States
آقای وزیر باور بفرمایید مشکل کشور فیس بوک نیست خجالت بکشید
بد است که به دیگران از موضع بالا بگوئیم خجالت بکش.
اما نقد حق همه افراد است.
در یک حکومت اسلامی همه مسئولین باید در خدمت اسلام باشند؛ در غیر این صورت غاصب خواهند بود. این نقد را می پذیرید؟!
البته باید عرض کنم این نقد من نیست، سخن حضرت علی علیه السلام است.
درود بر علی جنتی.
نه به سیاه نمایی ها....
نه
لادرود
بهترین کار وزیر پس گرفتن شکایت از ارگو بود این شکایت فقط پول ملت را در جیب وکیل فرانسوی می ریخت.
محمد
اره در کنار این حتما توقیف یالثارات که دران راستا بود
هموطن
باسلام؛
علاوه بر وزرا رئیس جمهور هم به کارت زرد مجلس اهمیت نمی دهد ... خدایا همه منحرفین را به راه راست هدایت و در صورت عدم هدایت نیست و نابود بگردان.... آمین یا رب العالمین
تا دیروز برای اینکه مجلس را تشویق به مقابله بیشتر با دولت دهم بکنند هی می گفتند مجلس در رأس امور است.
افراط رفتاری به جایی رسید که چندین بار آقا به مجلس و دولت تذکر داد.
...
و به همه اینها اضافه کنید تعطیلی منظومه جشنواره های بزرگ قرآنی آیات را
جنتی لا مچکریم!
سیدمحمدعلی سیادت ازآبادان
United States
...
اگراین وزیر ارشاد ماست که باید گفت ... ارشاد واسلام
Iran, Islamic Republic of
سه کارته بشه محروم می شه؟
United States
باز چه دسته گلی به آب داد؟
طاهر
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد...
چقدر پدر گرامی فرمودند به این عرصه پا مگذار
کاسبان فتنه فعال شده اند .
فعلا که فتنه گرا سر از لاک آوردن بیرون
فتنه نکنید تا برای دیگران کسب و کار اضافی درست نکنید.
....
Iran, Islamic Republic of
اضافه کنید به موارد بالا امروز تو خبر 20 شبکه خبر گفت در یکی از زیر مجمو عه های وزارت ارشاد پس از معارفه رییس بخشنامه آمده که زنان بایدبدون چادر و بالباس فرم در محل کارحاضر شوند .
عبدالله امامی
Iran, Islamic Republic of
چطور شده پس از روی کارآمدن دولت یازدهم به فکر فرهنگ افتادید؟ همین احمدی نژاد خودتون بود که می خواست دخترا را به ورزشگاه بیاره که نتیجه اش گشایش بزم گناه بود اگر فریاد مراجع تقلید نبود بعید می دونم شماها احساس وظیفه می کردید چون تضعیف دولت را حرام می دونستید. قربون بشم خدا را یک بام و دو هوا را.
....
می خواهید حرمتی برای ائمه معصوم نگه دارند در حالیکه حرمت رسول اکرم را هم نگه نمی دارند؟
جناب آقای جنتی شما تنها به این خاطر وزیر شدید که پدرتان رییس شورای نگهبان بود و الا همه میدانند که هیچ سابقه فرهنگی ندارید