پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

نیمی از امریکا در رکود اقتصادی است

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 337604
طبق گزارش جدید انجمن ملی نواحی امریکا مشخص شد بازده اقتصادی حدود نیمی از ۳ هزار و ۶۹ ناحیه این کشور هنوز در سطوح قبل از رکود قرار دارد که از بهبود اقتصادی ناهموار در این کشور حکایت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از پرس.تی.وی، آمارهای وزارت بازرگانی امریکا نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی به طور کلی به سطح پیش از رکود خود در ۳ سال گذشته رسیده است.

امیلیا ایستریت، مدیر تحقیقاتی این انجمن و یکی از تهیه‌کنندگان این گزارش در این باره گفت آمارهای ملی «بر واقعیات موجود سرپوش می‌گذارد» اقتصاد برخی از نواحی امریکا در رکود پیش از دسامبر ۲۰۰۷ به سر می‌برد «این یعنی امریکایی‌ها اقتصاد را به صورت محلی در نظر می‌گیرند.»

در این گزارش که روز دوشنبه (۲۳ دی) منتشر شد ۴ شاخص اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت: تولید ناخالص داخلی، تعداد کلی مشاغل، میزان بیکاری و بهای مسکن. نتایج گزارش از وجود اختلافات زیاد در این زمینه حکایت می‌کند.

سطح تولید ناخالص داخلی در تقریبا ۴۰۰ ناحیه امریکا نسبت به سطوح پیش از رکود کاهش نیافته است. نواحی بزرگ‍تر به میزان بیشتری تحت تاثیر رکود قرار گرفتند اما میزان بهبود اقتصادی آنان نیز نسبتا بیشتر بوده است.

طبق این گزارش، حدود ۸۰۰ ناحیه که سطوح بیکاری پیش از رکود در آنان تا سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است تقریبا در غرب و جنوب امریکا قرار دارند. و تنها ۵۴ ناحیه سال گذشته میلادی توانستند به سطوح بیکاری پیش از رکود دست یابند.

ایستریت افزود :«این آمارها به ما نشان می‌دهد که اقتصاد امریکا به طور کلی در مسیر درستی قرار گرفته است اما ما با یک بهبود اقتصادی شکننده و تا حدودی ناهمگون مواجهیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *