دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

تشکیل شورای راهبردی انتقال پایتخت

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب: 337064
سید‌رضا هاشمی مشاور وزیر راه و شهرسازی در حکمی از سوی آخوندی به عنوان مجری طرح بررسی ساماندهی و انتقال پایتخت منصوب شد.
به گزارش جهان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این حکم با تاکید بر اینکه ظرف مدت یک ماه شرح خدمات و برنامه زمانی انجام مراحل مختلف پروژه تهیه شود، تصریح کرد: لازم است تجارت خارجی به لحاظ دلایل انتقال، فرآیند و هزینه انتقال و میزان موفقیت و تحقق اهداف انتقال مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

همچنین در ادامه حکم سید رضا هاشمی وزیر راه و شهرسازی خواستار آن شده است که همه مطالعات انجام شده قبلی، از جمله مطالعات امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور، طرح مجموعه شهری تهران و طرح تعادل بخشی تهران مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار گیرد.

آخوندی در پایان یادآور شده است: پیشرفت مطالعات هر سه ماه یک بار به شورای راهبردی متشکل از آقایان داوود دانش جعفری، پیروز حناچی ، مظفر صراف و سعید معید فر که به همین منظور منصوب شده‌اند، گزارش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اول بايد ديد مشكلات كشور بخصوص در شهر هاي بزرگ ار كجا پيدا شد ؟‌وقتي اين مسئله مشخص شد آنگاه مي توان به راه حل معقول و منطقي دست يافت ؟
به نظر بنده مشكلات از جايي شروع شد كه تهاجم و شبيخون فرهنگي در دوره هاي گذشته به كشور كليد خورد و رهبري معظم هم بار ها هشدار هاي لازم را به مسئولان وقت دادند اما دريغ كه گوش شنوا نبود و آنها نه تنها كاري نكردند بلكه زمينه را براي تهاجم فرهنگي و تغيير سبك زندگي مردم از لحاظ الگوهاي رفتاري و تغذيه و پوشش و مسكن و محيط زيست و ... را فراهم كردند و شد آنچه شد كه الان كشور با چالش هاي جديد و بظاهر لاينحل مواجه شده و نه راه پيش دارد و نه راه پس
حال چه بايد كرد ؟؟ بهترين راه براي رفع مشكلات بازگشت به اصل خويش است يعني كار هاي سياسي فرهنگي افتصادي براي تغيير سبك زندگي و الگوهاي هاي ياد شده و سالم سازي فضاي جامعه از زشتي ها و پليدي ها و اصلاح قوانين در غير اينصورت و ادامه روند فعلي آينده مبهم و تاريك در پيش است و منجلابي كه غربي ها در آن غوطه ورند گرفتار خواهيم شد .
بهترين نقطه براي شروع مراكز فرهنگي و آموزشي مثل نمدارس و دانشگاههاست كه بايد ايراني اسلامي شوند و به فرهنگ ايراني و اسلامي افتخار كنند و به جهان معرفي كنند و فرهنگ منحط وارداتي غرب را از جاي جاي كشور بزدايند .