يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

تيم پُرحاشيه ايران به مسقط رسيد

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 336690
تيم ملي زير ۲۲ سال ايران در اولين ديدار مرحله گروهي قهرماني آسيا فردا به مصاف ژاپن ‌مي‌رود.
تيم پُرحاشيه ايران به مسقط رسيد
به گزارش فارس، ديدارهاي تيم ملي زير ۲۲ سال ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا از فردا آغاز مي‌شود. ايران در گروه اول اين رقابت‌ها با ژاپن، اسراليا و کويت هم‌گروه است. بسياري از کارشناسان اين گروه را به نام مرگ ناميدند.

*ژاپن اولين محک جدي شاگردان افاضلي

 تيم ملي ژاپن اولين حريف ايران در اين رقابت‌ها است. با توجه به کمبود زمان و اينکه تيم ملي زير ۲۲ سال چهارمين اولويت فدراسيون را تشکيل مي داد ايران با تيم دوم خود در اين رده سني به رقابت‌ها وارد شد و بسياري از نفرات اصلي خود مثل پيام صادقيان، ميلاد غريبي، اميد عاليشاه، اکبر ايماني، مرتضي تبريزي و ... را در اختيار ندارد.

بعد از کناره گيري عليرضا منصوريان و حضور هومن افاضلي روي نيمکت تيم ملي، بازيکنان ايران کمتر از پنج تمرين کنار يکديگر برگزار کردند و کاملا شرايطي نا معلوم دارند.

در طرف مقابل ژاپن تيمي را به اين رقابت ها فرستاده که اکثر بازيکنانش را نفرات زير ۲۰ سال تشکيل مي دهند و مشخص است که اين تيم قرار است براي المپيک ۲۰۱۶ برزيل آماده شود.

ايران و ژاپن فردا از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقيقه ورزشگاه رويال مسقط مصاف يکديگر مي‌روند.

محمد وحيد اسماعيل بيگي و مرتضي پورعلي گنجي در اين ديدار طبق اعلام مسئولان مسابقات محروم هستند.

ديگر بازي اين گروه به صورت همزمان بين استراليا و کويت برگزار مي‌شود.

* استراليا حريف سخت و با انگيزه

بازي دوم ايران در اين رقابت ها روز سه شنبه از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقيقه مقابل استراليا برگزار مي شود.

استراليا تيمي جوان و با قدرت را به اين مسابقات اعزام کرده است. طبق اعلام کادرفني تيم ملي استراليا تيمي است که در فاز هجومي قدرت زيادي دارد و بازيکنان اين تيم از جناحين به خوبي نفوذ مي کنند و دفاع را تحت فشار قرار مي دهند.

البته باخت ‌ها تاريخي استراليا مقابل ايران از لحاظ روحي اين تيم را مقابل ايران هميشه در موضع ترس قرار داده است. بدون شک اين مسابقه يکي از ديدارهاي زيبا ايران خواهد شد.

ديگر بازي اين گروه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقيقه بين ژاپن و استراليا برگزار مي‌شود.

*ديدار سرنوشت‌ساز مقابل کويت

بازي آخر هر گروه هميشه ديدارهايي سرنوشت ساز است. البته در صورت عدم نتيجه گيري ايران در دو مسابقه اول اين ديدار مي تواند براي شاگردان هومن افاضلي حالت تشريفاتي پيدا کند.

کويت نسبت به ساير حريفان ايران در اين گروه تيمي نام آشنا تر براي بازيکنان تيم ملي است ايران با اين تيم يک ديدار در رقابت‌هاي مقدماتي قهرماني آسيا انجام داده بود که توانست يک بر صفر پيروز شود. البته نبايد فراموش کرد که ترکيب نفرات هر دو تيم نسبت به آن مسابقه با تغييرات بسيار زيادي روبرو شده است.

اين بازي از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقيقه در ورزشگاه سيب برگزار مي‌شود.

بازي استراليا و عمان نيز با اين ديدار به صورت همزمان انجام مي‌شود.

تيم ملي زير ۲۲ سال در شرايطي به اين رقابت‌ها قدم مي گذارد که در اين مدت با اتفاقات و حواشي زيادي روبه‌رو شده است. جداي از بحث تغيير کادرفني و عدم حضور نفرات اصلي اتفاقاتي که در اردوي کيش افتاد اين تيم را با مشکلات زيادي روبرو کرد. حضور پرقدرت و کسب نتيجه‌هاي مناسب مي‌تواند باعث شود که تمامي اين اتفاقات به فراموشي سپرده شود.

بحث قليان کشي بازيکنان زير ۲۲ سال ايران در روزهاي اخير تيتر اول رسانه هاي ورزشي کشور شده و حالا هم که بسياري از متهمان پرونده قلياني ها در اين سفر همراه ملي پوشان نيستند، اما همچنان اين تيم با حاشيه به مسقط رسيده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *