دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

شركت زائران اروپايي در راهپيمايي اربعين

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 332975
ادامه حركت ميليوني زائران حسيني از داخل و خارج عراق از جمله رهبران شيعيان مصر و زائراني از كشورهاي اروپايي به سوي كربلاي معلي براي شركت در مراسم اربعين همچنان با پاي پياده ادامه دارد تا بزرگترين ماراتن ديني جهان در عراق شكل بگيرد.
به گزارش جهان به نقل از سایت حج، شيعيان مصر هم در مراسم اربعين حسيني شركت مي‌كنند، احمد راسم النفيس از رهبران شيعيان مصر اعلام كرده است: ۲۲ نفر از رهبران شيعيان مصر جمعه گذشته به عراق رفته اند تا در راهپيمايي ميليوني اربعين شرك كنند.

صدها هزار زائر از كشورهاي عربي، كشورهاي همسايه به ويژه ايران، اروپا، آمريكا و جنوب شرق آسيا در كنار ميليونها زائر عراقي در مراسم اربعين حسيني شركت مي‌كنند.

النفيس به برخي از رهبران شيعه مصر كه در مراسم اربعين حسيني امسال در كربلاي معلي شركت كرده اند، اشاره و اعلام كرد طاهر الهاشمي و عماد قنديل و سالم الصباغ و بهاء انور از برجسته‌ترين رهبران شيعيان مصر و از نخبگان سياسي و ديني اين كشور به شمار مي‌روند كه در مراسم اربعين حسيني شركت كرده اند.

البته زائران خارجي هم با همان عزم و اراده زائران عراقي، دشواري‌ها و مشكلات را پشت سر گذشته و عمليات تروريستي تكفيريهاي وهابي را به چالش كشيده اند.

بر اساس آمار رسمي، بيش از يك ميليون و ۳۰۰ هزار زائر از خارج عراق وارد اين كشور شده اند تا در مراسم اربعين حسيني شركت كنند.

رسانه‌هاي عراقي ورود زائران ايراني و تركيه اي به عراق براي شركت در مراسم اربعين را چشمگير توصيف كرده اند.

جاده‌هاي منتهي به كربلاي معلي هم شاهد دهها خودرويي است كه با پلاك اروپايي، حامل زائران حسيني هستند.

كاروان لبيك يا حسين هم از استكهلم پايتخت سوئد براي شركت در مراسم اربعين حسيني به عراق عزيمت كرده است. همچنين كاروانهايي از بلژيك، فرانسه، آلمان، اتريش، دانمارك و مناطق الاحساء، القطيف و مدينه منوره و بحرين در مراسم اربعين حسيني شركت دارند.

نكته جالب اينكه حتي هياتي از واتيكان مقر رهبر مذهبي مسيحيان كاتوليك جهان هم هفته گذشته در بخشي از راهپيمايي ميليوني زائران حسيني به سمت كربلاي معلي در شهر الناصريه شركت كردند تا نشان دهد عشق و اراده به امام حسين (ع) تنها محدود به شيعيان و مسلمانان نيست، بلكه مسيحيان و آزادگان جهان هم به سلاله پاك رسول الله (ص) ارادت دارند و عشق مي‌ورزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *