پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

آغاز به‌کارکمپین60دقیقه‌بازیدرفوتبال‌آسیا

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 330867
آغاز به‌کارکمپین60دقیقه‌بازیدرفوتبال‌آسیا
 آغاز به کار کمپین 60 دقیقه بازی در فوتبال آسیا
تهران - ایرنا- کمپین «60 دقیقه - بدون تأخیر بازی کن!» در کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما آغاز به کار کرد.
[آغاز به کار کمپین 60 دقیقه بازی در فوتبال آسیا]
 
به گزارش سایت این کنفدراسیون، مطالعات گسترده ای که توسط کنفدراسیون آسیا انجام شده است، نشان می دهد متوسط زمان بازی در تمامی مسابقات این قاره حدود 52 دقیقه و 7 ثانیه است که از مسابقات ملی فیفا 7 دقیقه و 25 ثانیه و از مسابقات لیگ های بزرگ اروپایی 11 دقیقه و 50 ثانیه کمتر است.
 
بنابراین تیم های آسیایی برای رسیدن به متوسط فیفا که معیار جهانی است، باید هشت دقیقه بیشتر بازی کنند.
 
از این رو هدف از راه اندازی کمپین 60 دقیقه افزایش زمان بازی در مسابقات آسیایی است.
 
الکس سوسی دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره گفت: کمیته اجرایی کنفدراسیون کمپین 60 دقیقه را برای بهتر شدن جریان بازی تصویب کرده است تا بتوانیم جلوی تلف شدن زمان و تاکتیک های تأخیری را بگیریم. در کل هدف این کمپین بالا بردن کیفیت فوتبال آسیا است.
 
وی افزود: در حال حاضر متوسط زمان بازی در آسیا 53 دقیقه است در حالیکه متوسط زمان بازی در بیشتر لیگ های اروپایی بیش از 60 دقیقه است. بنابراین هدف ما رسیدن به زمان 60 دقیقه خواهد بود.
 
سوسی ادامه داد: اما چرا 60 دقیقه؟ ما در سال 2014 شصتمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون آسیا را جشن خواهیم گرفت که مناسبت خوبی برای آغاز این کمپین است.
 
بنابراین گزارش، انتظار می رود افزایش متوسط زمان بازی منافع زیادی از جمله بالا بردن هیجان در بین تماشاگران، بهبود کیفیت فنی بازی، تمایل بیشتر برای پخش مسابقات، بازاریابی بهتر و دسترسی بیشتر به منابع برای سرمایه گذاری در فوتبال را در پی داشته باشد.
 
کمپین 60 دقیقه شامل برنامه هایی از جمله آموزش داوران، مربیان و تیم ها و همچنین اجرای فعال قوانین امتیازدهی و به حداقل رساندن خطاها خواهد بود که اجرای آنها در مسابقات جام ملت های 2015 آسیا به میزبانی استرالیا به اوج خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *