سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱۴
۵۴

پشت‌پرده‌های تلخ حضور میلانی‌ها در تهران/ به دنبال پول بیشتر!

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 328338
بازی پیشکسوتان پرسپولیس و میلان روز خاطره‌انگیزی را برای فوتبال ایران رقم زد اما کسی خبر نداشت که در پشت صحنه احتمال بروز فاجعه وجود دارد.
پشت‌پرده‌های تلخ حضور میلانی‌ها در تهران/ به دنبال پول بیشتر!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، تیم پیشکسوتان میلان با نام‌های بزرگی به ایران آمد، ستارگانی که حداقل در گذشته بسیاری از آنها در جهان ستاره‌هایی محبوب بودند. حضور آنها توانست روزی شیرین را نه تنها برای مهدی مهدوی‌کیا و سایر پیشکسوتان فوتبال رقم بزند بلکه هواداران فوتبال در ایران از طرفداران میلان گرفته تا پرسپولیسی‌ها و سایر اهالی فوتبال را شادمان کرد اما بزرگان میلانی با رفتارهای خود سبب شدند تا خاطره چندان خوبی از آنان حداقل برای کسانی که این تیم را به ایران دعوت کردند باقی نماند.

رفتار عجیب اعضای تیم میلان از صبح پنج‌شنبه کلید خورد. ابتدا بسیاری از اعضای این تیم رفتن به موزه سعدآباد را به حضور در شیرخوارگاه آمنه ترجیح دادند. ظهر همان روز بود که رویانیان و گروهش با بحرانی دیگر از سوی میلانی‌ها روبه‌رو شدند و آنها اعلام کردند که تا ۳۰ درصد باقی مانده از پول مورد توافق برای حضورشان در ایران را دریافت نکنند، حاضر نیستند برای بازی به ورزشگاه بروند.

قرارداد پرسپولیس با پیشکسوتان میلان رقمی در حدود ۲۰۰ هزار دلار بود و بازیکنانی که روزگاری نامداران فوتبال ایتالیا و شهر میلان بودند تنها زمانی سوار بر اتوبوس راهی ورزشگاه آزادی شدند که ۶۰ هزار دلار پایانی قرارداد خود را دریافت کردند. در واقع ۵۰ هزار هوادار فوتبالی که در ورزشگاه آزادی بودند، مهدی مهدوی‌کیا و پیشکسوتان پرسپولیس هیچکدام خبر نداشتند که وقتی در حال آماده شدن برای این بازی هستند، ستارگان میلانی اصل بازی را به چالش کشیده و حتی تا ساعتی مانده به آغاز بازی احتمال لغو آن وجود داشت.

قطعاً اگر این اتفاق رخ می‌داد شرمساری بزرگی را برای فوتبال ایران رقم زده و با توجه به حضور ده‌ها هزار هوادار در ورزشگاه می‌توانست فاجعه‌بار باشد اما در نهایت پول رسید و پیرمردهای میلانی برای این بازی وارد زمین شدند. با اتمام بازی پرسپولیس و میلان پرده دیگری از بداخلاقی رونمایی شد. در ابتدا قرار بود نشست خبری برگزار شده و بازیکنان روسونری هم در میکسدزون پاسخگوی خبرنگاران باشند اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد.

تنها ماسارو، مالدینی و ماسیمو اودو در نشست خبری حاضر شده و پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شدند و ابراهیم با که از بدو ورودش به ایران برخلاف بیشتر بازیکنان میلان رفتاری به دور از تکبر داشت هم تنها نفری بود که در میکسدزون با خبرنگاران همکلام شد.

پنج‌شنبه شب زمان ضیافت شام پرسپولیس برای میلانی‌ها بود، شبی با مدعوین مختلف از پیشکسوتان پرسپولیس گرفته تا فاطمه معتمد آریا، مازیار فلاحی، نیکی کریمی، پژمان بازغی و حیاتی گوینده خبر اما میهمانان اصلی رویانیان باز هم برای تلخ کردن شام به کام مدیرعامل پرسپولیس سورپرایز دیگری داشتند.

در حالی که ۲ شبکه تلویزیونی برای کشاندن اعضای تیم میلان به برنامه زنده و همزمان خود رقابتی سرسختانه را آغاز کرده بوده بودند، ناگهان میلانی‌ها اعلام کردند که این خواسته از آنها برخلاف قرارداد است و حتی شنیده شد برای حضور در این برنامه‌ها پیشنهادهایی تا ۳۰ هزار دلار نیز مطرح شده است. در ادامه مشخص شد شرکت میران به عنوان واسطه این بازی در این بهانه‌گیری و درخواست‌های مالی نقش اول را ایفا می‌کند.

در تمام این مدت پائولو مالدینی چهره جذاب تیم میلان رفتار عجیبی را از خود نشان داد. او از جمله نفراتی بود که به جای شیرخوارگاه آمنه سر از موزه سعدآباد درآورد و در ضیافت شام نیز شرکت نکرد. در حالی که عنوان شد مالدینی قهر کرده و به این مراسم نیامده، مشخص شد او پیشنهادهای مالی را برای حضور در ۲ برنامه تلویزیونی رقیب مطرح کرده و تامین نشدن این مبلغ سبب شده تا مالدینی قید حضور در ضیافت شام و این ۲ برنامه را بزند.

البته این رفتار نه تنها از سوی مالدینی بلکه توسط بسیاری دیگر از بازیکنان میلان هم تکرار شد و در نهایت گتوسو از هتل و با تماس اینترنتی در یکی از این برنامه‌ها شرکت کرد. باره‌سی و ماسارو نیز در حالی به ضیافت شام رویانیان آمدند که در اصل هدف‌شان چانه زدن و درخواست پول برای پذیرفتن حضور در برنامه تلویزیونی بود. شاید برای کسی باورکردنی نباشد آن کسی که در برج میلاد مقابل رویانیان مشغول چانه‌زنی و مطالبه پول است فرانکو باره‌سی، مدافع محبوب و بزرگ ایتالیا در دهه ۹۰ میلادی باشد.

همزمان با برگزاری شام لحظات پراسترسی میان مدیرعامل پرسپولیس و مسئولان میلانی به ویژه باره‌سی قرار داشت که مدعی بودند حضور در برنامه تلویزیونی در قرارداد آنها نیامده و حاضر نیستند به این کار تن دهند و رویانیان هم اصرار داشت که قرارداد کاملی را با آنها بسته است.

به هر صورت میلانی‌ها امروز ایران را ترک می‌کنند و برای مردم فوتبالدوست ایران که شاید روزگاری باره‌سی، مالدینی، ماسارو و دیگر نفرات میلان مردان رویای آنها بودند و با پیراهن لاجوردی ایتالیا و روسونری خاطرات شیرینی برای آنها خلق شده بود، روز ۷ آذر نیز یادگاری خوب دیگری ثبت شد اما واقعیت این بود که پیرمردهای میلانی میهمان‌های خوبی نبودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالم به هم خورد وقتی دیدم تو فرودگاه برای یک عده مردم دارن چه کارهایی می کنن.
United States
منم همینطور
متاسفم برای بعضیا
چرا باید یک ایرانی اینطور خود را کوچک کند....
بودجه ندارن دستمزد فوتبالستهاي ساحلي رو بدن!!!
خزانه هم كه خاليه !!!
چه جوري اين همه پول خرج كاراي مزخرف مثل اين يا كفن ودفن 100 ميليوني دو خواننده ي غير مجاز رو دارن؟
پس نوبت كه به ما مردم ميرسه پول ندارن!!!!
مجتبی
United States
پ ن پ؟ انتظار داشتی بزرگان میلان به عشق رویانیان و پرسپولیس بیان ایران و از جیبشونم خرج کنن؟!؟!
اونا اگه پول نمی گرفتن، به ایران نمی اومدن.
saeed
اول هیچ تیم معروفی نمیاد بره یه کشور دیگه همینجور برای رضای خدا بازی کنه همه پول میگیرن-
ولی اینقدر هم نباید بزرگشون میکردند که مالدینی اینجور کلاس بزاره
برای اومدنشون پولشون رو گرفته بودند، اما ادب میهمانی رو نداشند، نه اینکه مجانی دعوت شده باشن
خدا هدایت کند آنهایی را که مسلمان را در نزد کفار چنین خوار و ذلیل نشان میدهند مگر اینها چه کسانی هستند که با چنین تکبری با ملت بزرگ ایران رفتار میکنند چرا ما این همه خودباخته غربیان هستیم تا کی باید چوب اشتباه یک عده کم جنبه و ذلیل را بخوریم .؟؟؟
سعید
من موندم چقدر به اینها بها داده می شه ؟ مگه همه فوتبال چی هست ؟ فوتبال غیر از جنبه ورزشی که داره ( خیلی از ورزشهای دیگه از اون بهتر و کم آسیب تر هستند ) در حقیقت تجارت کثیفی هست که پشت پرده های خوفناکی هم . به خدا خندم گرفت وقتی که دیدم بعضی از هوادار ها به خاطر حضور ستارگان میلانی گریه هم می کردند بی خبر از اینکه اینها تا پولشون رو نگرفتن حاضر نشدند وارد ورزشگاه بشن . سوال این هست آیا همین اندازه که این طرفداران پر هیجان برای این به اصطلاح ستاره ها ارزش قائل هستند و حتی از شوق دیدن اونها اشک می ریزن اونها هم ارزشی برای هوادارهای خودشون قائل هستند ؟ فکر نمی کنم این از رفتار اونها در ایران مشخص بود چقدر ساده دل هستند اینها ی که دلشون به این چیزها خوشه . کسی مخالف ورزش و تفریح و ... این نیست خاصه اینکه بیتشر جمعیت کشور ما جوون هستند و ورزش هم برای همه توصیه می شه ولی ما چقدر برای جوونهامون ارزشهای بهتری مثل علم و کار و ... رو جذاب کردیم والله خود مالدینی شاخ در آورده بود از این همه استقبال و باورش نمی شد که توی ایران این همه تحویلشون بگیرن که حتی توی کشور خودشون اینطوری نیست
حق شون بود!
جای تجلیل از ورزشکاران جوانمرد خودمان به تملق این ها می پردازند.
Iran, Islamic Republic of
حق کی بود چرا الکی حرف می زنی؟
Iran, Islamic Republic of
تو این وضع مملکت خوب بیت المال رو پر میکنن تو جیب دشمن "
واقعا چه خبره تو مملکت
خزانه خالی و پز عالی!
Iran, Islamic Republic of
بلدم بلدم عالی
محمد
دوست عزيز شما با اين گزارشت در حقيقت بى اطلاعى خودتونو از موضوع فوتبال و وضعيت اسپانسرينگ و ..... رو نشون دادى.برادر محترم لازمه بدونى كه بازيكن حرفه اى دراين سطح براى حتى يك عكس كه قراره به منظور خاص گرفته بشه برنامه داره چه برسه به مصاحبه و تهيه گزارش و اين عدم آگاهى كسانى رو ميرسونه كه اينارو دعوت كردن و با بازيكنان خودمون اشتباه گرفتن كه معرفتى همه كار ميكنن . اينكه ناآگاهى خودمونو به حساب پولكى بودن اينا بزاريم فرض كاملاً غلط و لازمه بدونيم بازيكن حرفه اى در همه جاى دنيا بسته به اينكه برنامه چه سطحى داشته باشه يه رقم توافقى در قالب يه قراردادبراى شركت در اون برنامه پول ميگيره و حتى مالياتشم بايد بده
کاملا موافقم با ایشون.. یکم حرفه ای باشید.. اینا اگه می خواستن رفتا مورد اننظار ما رو داشته باشن که الان میلان نبودن مثل ما بودن
ناشناس
به چه حقی پول این ملت را به اینان دادید؟ از خدا نمی ترسید؟ شاید همین هایی که برای مشهور و محبوب شدنشان پول بیت المال را بذل و بخشش میکنند ، وقتی بحث کمک به مردم فلسطین و حزب الله به میان آید یاد ضرب المثل " چراغی که به خانه رواست..." بیافتند
ای تف به این پول
Iran, Islamic Republic of
لعنت به این پول که آبروی بعضیا می ره به خاطرش
خوب جیگر واسه پول اومدن ایران نه واسه گل روی شما
من فکر کردم اومدن معتمد....رو ببینن!!!
مگه خزانه خالی نیست با خزانه خالی بیخود کردن اینا رو آوردن ایران
Iran, Islamic Republic of
شیتیل عشق میلانی ها
ممنون از اطلاع رسانی
سید
مالدینی که تو شیرخوارگاه بود!!!! چرا دروغ میگید؟ دیشب اخبار نشونشون داد تو شیرخوارگاه. یه سری هاشون نبودن اما مالدینی بود.
Iran, Islamic Republic of
اومد برای شیتیل جمع کردن داداش
ALIREZA
واقعا مسخره است
Australia
يا مكن با پيل بانان دوستي يا خانه اي ساز در خودر پيل
ممون از اطلاع رسانی- متأسفم و ناراحت- اومدن یه تیم خوب یه بحثه که موافقم ولی التماس کردن و خودتو کوچک کردن و پول های هنگفت به خاطر یه مشت .... که دیگه الان تو کشور خودشونم برا مردمشون اهمیت ندارن.... واقعا شرم آوره
سامی
مرسی از اطلاعات تون
....
محمد
در مراسم استقبال یک جوان ایرانی گفت حاضرم برای طرفداری میلان بمیرم .باید قبول کنیم از نظر فرهنگی درست عمل نکردیم وقتی رویانیان با ان یال وپالش اینطور از خود بیخود میشه از ان جوان چه توقعی است .از ماست که بر ماست پس کسی دیگر را ملامت نکنیم
Iran, Islamic Republic of
همون بهتره بمیره خلاص
حالا جوونا باید بفهمن که فوتبالیست بودن دلیل الگو بودن نیست...
هرجا خبر مهمی هست معتمد..... هم واسه خودنمایی و گرفتن چند تا عکس واسه صفحه فیسبوکش است.
....
مجید مجد
United States
تو نظر سنجی ها ملت خوب جواب میلانی هارو دادن
اینا فک کردن چون الان ایران هستن رای میارن
محمد
United States
پس چرا این بازرگانان ! صنعت فوتبال اروپا را این اندازه محبوب و الگو و اسطوره نشان می دهند؟؟؟!!!
United States
روسپیگری تجاری در فوتبال با پوشش حمایت از سازمان های نیکوکاری !!!!
200 هزار دلار رو خرج فقرا و مردم کشور میکردن بهتر بود تا اینکه میلانیها رو بیارن ایران تازه فقط 200 هزار دلار نبوده هزینه هتل و ... هم بود
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
این چه نیت خیری بود که پول حرف اول و آخر را می زد
حتما برای میلانی ها منفعت مالی هم داشته
رشتی
سردار فهمیده چی به چیه
حسین
خاک بر سر من ایرانی که پول ندارم 2 کیلو سیب زمینی بخرم آن وقت فوتبالی های تاریخ گذشته میلان این طور ما را چپاول کنند
اهای ملت
ببینید سنگ چه .... رو دارید به سینه میزنید
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای برخی مردم
اصغر
به قول ابوذر آن صحابه بزرگ پیامبر اسلام که در پاسخ خلیفه وقت که نظر وی را در خصوص کاخ جدیدش میخواست فرمودند اگر از جیب خودت خرج کردی اسراف کردی واگر از بیت المال بوده خیانت که در هر دوصورت در آتشی حالا هم حکایت ولخرجیه...است از جیب ........خدا به فریادش برسه که برای حب دنیا وشهرت چه کارها که نمیکنه
Serbia
حالا کاری نداریم به این چیزا.اینا پولشو میگیرن بعضی از ایرانی های ما تو فرودگاه چه عکس العملهای عجیبی از خودشون نشون میدادن.یکیشون میگفت حاضرم به خاطر میلان جونم رو هم بدم!!!آخه بابا واسه یکی بمیر که واست تب کنه.واقعا تاسفبار بود برام.علاقه یه حرفه تبدیل شدن به ارزش یه عده فوتبالیست بعضا بدون ارزش هم یه حرفه دیگه.
امیر حسین
واقعا خفت هم حدی داره مسوولین بی کفایت باید برکنار بشن
Iran, Islamic Republic of
روی خفت رو هم سفید کردن
صهبا
Iran, Islamic Republic of
مردم ندارند بخورند بعد رفتند اين همه هزينه كردند
حالا اين مهم نيست
اقاي رويانيان دستت درد نكنه كه بازيگر فتنه گر را دعوت كردي!
روزبه
...
استقبال ضعیف مردم هم نشون داد که مردم با این نمایش ها اغفال نمیشن
....
Iran, Islamic Republic of
دم مردم گرم
مجید
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حق با میلانی ها بود. همه جا به غیر از ایران، تعارف معنی نداره و اونا بی رو در بایسی، حرفشونو میزنن. وقتی توی قراردادشون راجع به شرکت توی برنامه تلویزیونی نیست، دلیلی نداره که شرکت کنن.
یه چیز دیگه اینکه وقتی مالدینی رو توی ورزشگاه آزادی، با لیزر هدف میگیرن و میزنن توی چشمش، یا وقتی سمت باره سی و اوددو گوجه توی ساندویچشون رو پرت میکنن، نباید رفتاری بهتر از این انتظار داشت.
لیزر اول نیمه دوم و گوجه هم در بدو ورود میلانی ها برای گرم کردن به زمین اتفاق افتاد که از طرف طرفدارای پرسپولیس بود.
نیماراسخ
....ابامون نداره اشکنه ننه مون ترقه میشکنه...
محمد
United Kingdom
آفرین به آن خارجی ها که بار دیگر درس بزرگی به ما ایرانی های ساده انگار و خوش بین دادندتا قیاس به نفس نکنیم و در هر زمینه ای از سیاست تا اقتصاد و تا حتی ورزش و حتی حقوق بشر و دلسوزی برای آدمها وحتی کودکان گول آنها را نخوریم و اسیر زرق وبرق و نام و نشان انها نشویم . این بزرگترین نفع حضور آنها و بزرگترین درس ویک فرصت مهم می باشد که اگر برای این موضوع یک همایش بزرگ برگزار شود وهمگان راجع به این موضوع روشن شوند و بصیرت یابند اهمیتش از هرچه تا به حال در کارهای فرهنگی خرج شده کمتر نیست که بیشتر هم است و لذا هزینه پرداخت شده به آنها در مقابل نفع چنین درسی که به ما داده اند پشیزی نیست اما البته اگر مسئولان بفهمند واین موضوع را جار بزنند و همگان را متوجه نمایند و نه اینکه از ترس ابروی شخصی خود، نفع جمعی را با سکوت ومخفی کاری فدا کنند