پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۵
۱۲

ادعای جالب اسرائیل درباره مشاور شیرازی اوباما +عکس

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 326319
شبکه ۱۰ تلویزیون اسراییل با انتشار یک گزارش مدعی شد گفت و گوهای ایران و گروه ۱+۵ تنها پوششی برای گفت وگوهای محرمانه بین ایران و آمریکا است که در یک سال گذشته در جریان بوده است.
ادعای جالب اسرائیل درباره مشاور شیرازی اوباما +عکس
به گزارش جهان به نقل از عصر ایران، این کانال تلویزیونی اسراییل به نقل از برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که نامی از آنها نبرده نوشته است دولت اوباما به مدت قریب یک سال است که با ایران به طور محرمانه و زیر نظر شخص اوباما گفت وگو و مذاکره می کند.

بر اساس این گزارش مسئول تیم مذاکره محرمانه امریکا با ایران خانم " والری جارت" یکی از مشاوران اوباما است و در یک سال گذشته چند دور گفت و گوی محرمانه بین ایران و آمریکا در کشورهای مختلف منطقه در جریان بوده است.

این گزارش با ادعای اینکه دولت اوباما ، تل آویو را از نتایج این گفت وگوها مطلع نکرده است یکی از دلایل مخالفت های شدید اسراییل با توافق احتمالی ایران و آمریکا را به توافقاتی مربوط می داند که اسراییل از روند مذاکرات محرمانه دو طرف مطلع شده است.

طبق این گزارش مذاکره اصلی ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته ای و موضوع کاهش یا لغو تحریم ها بوده است.

کانال ۱۰ تلویزیون اسراییل در گزارش خود مدعی است که مسئولیت اصلی گفت و گو با ایران به سرپرستی خانم جارت با شخص اوباما است و جان کری وزیر خارجه آمریکا نقش چندانی در آن ندارد و هفته گذشته نیز بنا به دستور اوباما به او برای نهایی کردن توافق با ایران به ژنو سفر کرد.

منابع اسراییلی گفتند که در واقع چارچوب توافقی که ایران برای مذاکره با گروه ۱+۵ در ژنو ارایه کرده است حاصل گفت و گوهای محرمانه ۱ سال گذشته این کشور با آمریکا است.

منابع اسراییلی همچنین به کانال ۱۰ تلویزیون اسراییل گفتند که از نظر آنها ایران و آمریکا در نتیجه این گفت و گوهای محرمانه هم اکنون از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده اند و شانس تفاهم بین دو کشور بالاست.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید ادعای گفت و گوهای محرمانه دولت اوباما با ایران را رد کرده و آنها را صددرصد نادرست خوانده است.

گفتنی است والری جارت ۵۷ ساله یکی از نزدیک ترین مشاوران اوباما است که متولد شهر شیراز است.

پدر جارت یکی از پزشکان آمریکایی بیمارستان نمازی شیراز بوده است و وی در سال ۱۹۵۶ در شیراز به دنیا آمده است.

جارت تا ۹ سالگی در شیراز زندگی کرده است و سپس به همراه خانواده خود به آمریکا بازگشته است. جارت یک وکیل برجسته در شهر شیکاگو آمریکا است و دوست خانوادگی و نزدیک اوباما و همسرش می باشد.




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا اینا سیابازیه.
رئیس جمهور سیاه پوست و با اجداد مسلمان
داماد ایرانی جان کری
اینهم مشاور شیرازی
ماهم که بچه‌ایم با این چیزا گول بخوریم. هرکی گفت عمو، بپریم تو بغلش
Iran, Islamic Republic of
همه مشهورهای عالم ایرانی اند مثل من
Iran, Islamic Republic of
عجب هموطنای باحالی داریم
نکته سنج و دقیق!
نیماراسخ
خانم دوریس لسینگ نویسنده ی بزرگ انگلیسی نیز که برنده ی جایزه ی نوبل ادبی شده بود و 17 نوامبر سال جاری درگذشت متولد کرمانشاه بوده است.
سعید
اگرآن شوخ شیرازی بدست آرد دل مارا
بخال هندویش بخشیم تعدای ازسانتریفیوژهارا

فغان کاین لولیان شوخ شیرین کارشهرآشوب
چنان بردندصبرازدل که شیرکردند اوباما را !!
به خاطر زیبایی مطلبت مثبت دادم ولی سانتریفیوژ نمیدم. حتی یک نقاشی اش رو!
اصلا یه دونه رو هم نمی دیم.
United States
مرگ بر این دو آمریکایی حیوون صفت
مجتبي
دوست گرامي جاي فحاشي و بي احترامي به دشمنت با منطق و تلاش در راه كشورت بيني دشمن رو به خاك بمال.فحاشي و بي احترامي چيزي رو تو دنيا متحول نكرده.
Iran, Islamic Republic of
این خانم فقط تو شیراز بدنیا آمده سنش حدود 63 ساله و پدر و مادرش آمریکایی هستند که در زمانی که ایران پزشک وارد می کرده در بیمارستان نمازی کار می کردند
یکی از همکارهای اون زمان پدر مادر ش از اقوام بنده است لذا اطلاعاتم غلط نیست
رضا
تاريخ نشان داده است كه پزشكان آمريكائي كه در بيمارستانهاي ايران بودند مسيونرهايي در لباس پزشك بيش نبودند ودرفرصتهايي كه به دست مي آوردند دركشتار مسلمانان سهيم بودند مثل دكتر پاكاردآمريكائي كه در اروميه به تحريك اكراد ومسيحيان عليه شيعيان مي پرداخت وكشتارهاي متعددي را در اين منطقه به راه انداخته بود
به همان اندازه که به دندان گرگ گرسنه می شود اطمینان کرد به انگلیس و آمریکا هم می شود اطمینان داشت.