جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۲

مبارزان ایرانی در راه فتح فلسطین+عکس

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 326150
مدیر موسسه پویانمایی فاطمه الزهرا درباره آخرین مراحل تولید انیمیشن "پیام راشل کوری ۲" که در آن نیروهای انقلابی از ایران به مبارزه با رژیم صهیونیستی می‌روند.
به گزارش جهان، فرهاد عظیما مدیر موسسه پویانمایی فاطمه الزهرا در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیت‌هایی که تاکنون در این موسسه انجام شده است، بیان کرد: این موسسه در سال ۹۰ توسط یک گروه ۵ نفره تشکیل شد و ما به تناسب انیمیشن‌هایی که تولید می‌کردیم و به فراخور فضای مورد نظر، از افراد دیگری نیز بهره گرفتیم و تاکنون توانسته‌ایم حدود ۶ فیلم کوتاه انیمیشن در حوزه‌های اسلامی و ایرانی تولید کنیم.

وی ادامه داد: فضای کارهای تولیدی ما آنچنان که گفته شد بیشتر انقلابی و در واقع اسلامی و ایرانی بوده است و ما سعی کردیم در نمایش این فضا از اکت‌های هالیوودی و فضای اکشنی که در دنیا برای جذابیت فیلم‌ها استفاده می شود نیز بهره ببریم.

 

کارگردان فیلم‌های کوتاه "نبرد خلیج فارس" و "پیام راشل کوری ۱" با اشاره به اینکه فضای امروز ایجاب می‌کند که چنین فیلم‌هایی را در عرصه های هنری به تولید برسانیم، بیان کرد: اگرچه که شرایط فرهنگی به لحاظ بودجه و حمایت کمتر می تواند امکانات مورد نیاز ما را برای ساخت این فیلم ها فراهم کند با این حال با وجود دشمنانی که همیشه علیه ایران و اسلام فعالیت می کنند ما هم وظیفه داریم تولیدات خود را برای مقابله با آنها عرضه کنیم. هر روز فیلم‌هایی در جهان علیه ما ساخته می‌شود ما هم به نوعی احساس مسئولیت می‌کنیم که به واسطه همین فیلم‌ها با آنها مبارزه کنیم.


عظیما ادامه داد: ممکن است در نگاه اول فکر کنیم که مبارزه با کسانیکه بیش از صد سال سابقه فیلمسازی دارند توهم است اما ما به لحاظ محتوایی که کار می‌کنیم حمایت و پشتوانه خداوند را با خود داریم و از طرف دیگر در بعد فنی هم به تدریج می توانیم حد کیفی کارهای خود را ارتقا دهیم. خود ما هم در این موسسه در هر کاری که تولید کرده ایم از تجربه های پیشین نیز استفاده کرده و کارهای خود را به‌روز کرده‌ایم.

وی با اشاره به انیمیشن "پیام راشل کوری ۲" و مراحل تولید آن اعلام کرد: این انیمیشن در راستای "پیام راشل کوری ۱" است که برای رونمایی آن فرج الله سلحشور به مشهد آمد. به قسمت دوم این انیمیشن آپشن‌های جدیدتری اضافه شده است و به صورت گذرا توانمندی های ایران را در جنگی که در تمام دنیا علیه ایران به راه افتاده است نشان می‌دهد. این جنگ علی رغم همکاری های ایران در حوزه بین الملل رخ داده است و ما در آن نشان دادیم که چطور ایران می تواند از خود در جنگ ها دفاع کند و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند اگر صهیونیست ها غلطی بکنند آنها را با خاک یکسان خواهیم کرد که این مساله در فیلم نمایش داده شده است.


عظیما ادامه داد: این انیمیشن پاسخ مردم حزب الهی ایران به دشمنان است. در این فیلم جوابی هم به بازی "battlefield" می‌دهیم. در این انیمیشن وقتی تانک‌های ایرانی وارد اراضی اشغالی فلسطین می‌شوند از روی پوستر این بازی می‌گذرند. در این بازی کماندوهای آمریکایی برای جلوگیری از یک عملیات تروریستی به تهران حمله می‌کنند.

این کارگردان انیمیشن در پایان همچنین از نیمه تمام ماندن پروژه "روز داوری" به خاطر بودجه سنگین آن خبر داد و گفت: ما ۱۰ سال پیش‌تولید این پروژه را که محتوای آن هم با مضامین اسلامی و انقلابی قرابت دارد آغاز کردیم اما در این سال ها کار به دلیل نبود بودجه متوقف شد و ما مجبور شدیم برای تامین سرمایه آن کارهای کوچک‌تر را به ثمر برسانیم.

"پیام راشل کوری" انیمیشنی درباره جنگ آخرالزمان است. در این انیمیشن سپاهیان اسلام به فرماندهی حاج احمد متوسلیان اراضی اشغالی فلسطین را فتح می‌کنند. این انیمیشن در رابطه با پیشرفت اسلام در سایه مقاومت، بحث آزادی قدس، نابودی رژیم صهیونیستی و از بین رفتن نظامی‌گری آمریکا و در کل برداشت آزادی از دنیای بعد از ظهور است. در این انیمیشن دنیای آباد، سرسبز و زیبا به نمایش گذاشته می شود، دنیایی که همه جنگ‌ها وظلم ها را پشت سر نهاده و اسلام در تمام دنیا حاکم مطلق است.

"پیام راشل کوری ۲" را یک تیم ۹ نفره به مدت هشت ماه با بودجه ۴۰ میلیونی ساختند. قرار است در ادیت جدید این انیمیشن صحنه‌های اکشن به نسخه قبلی اضافه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این انیمیشن ها رو کجا میشه دید؟؟.. ما که تا حالا فقط شنیدیم و خوندیم...اکران عمومی هم که نداره...
امیر
نمی ذارن داشته باشه