يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

پرویز مشرف به اتهام خیانت محاکمه می‌شود

يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب: 326050
دولت پاکستان اعلام کرد قصد دارد ژنرال پرویز مشرف رئیس جمهور سابق این کشور را به خاطر وضع حالت فوق العاده در سال ۲۰۰۷ و به اتهام خیانت محاکمه کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان در سال ۲۰۰۷ میلادی وضعیت فوق العاده را در این کشور حاکم کرده و به همین خاطر به خیانت متهم شده است. وی در صورت اثبات اتهام به مرگ و یا حبس ابد محکوم خواهد شد.

بر اساس این گزارش وزیر کشور پاکستان در کنفرانس خبری تاکید کرد، پس از بررسی های به عمل آمده توسط دادگاه عالی پاکستان و گزارش تایید شده از سوی کمیته ویژه تحقیق، تصمیم بر این شد که محاکمه پرویز مشرف بر اساس تبصره ۶ قانون اساسی پاکستان آغاز شود.

وی تصریح کرد، این برای نخستین بار در تاریخ پاکستان است که چنین اتفاقی می افتد و این تصمیم بر مبنای منافع ملی کشور گرفته شده است.وی افزود، دادگاه عالی پاکستان فردا دوشنبه نامه ای را از دولت دریافت خواهد کرد که بر اساس آن دولت پاکستان خواستار تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از ۳ قاضی ارشد برای بررسی محاکمه پرویز مشرف به اتهام خیانت به کشور خواهد شد.

مشرف هم اکنون با ۴ اتهام جنایی مهم روبرو است که این اتهامات مربوط به دوره ریاست جمهوری وی در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ میلادی است. یکی از مهمترین این اتهامات مربوط به ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در سال ۲۰۰۷ میلادی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *