چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۱

آغاز اجرای طرح ترفیع گنبد سیدالشهداء(ع)

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 324297
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز عملیات اجرایی افزایش ارتفاع گنبد حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) با همکاری تولیت آستان مقدس آن حضرت در کربلای معلی خبر داد.
به گزارش جهان، «حسن پلارک» در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعات این طرح قبلا انجام شده بود و نزدیک به یکسال زمان برد تا موافقت طرف عراقی گرفته شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: حدود یک ماه پیش موافقت تمامی دستگاه های ذی ربط عراقی در رابطه با این طرح واصل و قرار داد عملیات اجرایی آن منعقد شد.

به گفته پلارک بخشی از عملیات اجرایی این طرح مانند ساخت سازه گنبد در ایران انجام می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در این طرح، ارتفاع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) هفت و نیم متر افزایش می یابد.

پلارک زمان بندی پیش بینی شده برای اتمام طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) را ۲۴ ماه عنوان کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از دیگر طرح های در دستور کار ستادبازسازی عتبات عالیات در حرم مطهر امام حسین (ع) را طرح کوچ کردن ستون های اطراف ضریح حضرت سیدالشهدا (ع) خواند و گفت: ستون های فعلی چهار متر در هفت متر است که با اجرای این طرح به دو متر در سه متر افزایش می یابد تا فضای اطراف ضریح آزاد شود و زائران راحت تر بتوانند زیارت کنند.

پلارک اعتبار مورد نیاز برای اجرای دو طرح یاد شده را ۳۰ میلیارد تومان خواند و گفت: جمع آوری نذورات و تبرئات از مردم استان کرمان محور تامین هزینه های دو طرح یاد شده بوده و سایر مردم دوستدار اهل بیت (ع) نیز می توانند کمک ها و نذورات خود را به شماره حساب ۱۱۰ بانک صادرات و بانک ملی واریز کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از دیگر طرح های در دستور کار ستاد را آغاز عملیات طراحی و نقشه برداری صحن حضرت زینب (س) در حرم مطهر امام حسین (ع) خواند و گفت: صحن حضرت زینب (س) بخشی از طرح توسعه حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) است.

به گفته پلارک ۴۰ هزار متر مربع از زمین های اطراف حرم مطهر امام حسین (ع) برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: پیش بینی می شود طراحی و نقشه برداری طرح یاد شده در مدت یکسال به پایان برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غفاری
ای کاش ارتفاع گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا ع را نیز افزایش دهند.