يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

واکنش رئیس‌جمهور برزیل به شنود آمریکا

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۱۸
کد مطلب: 324257
رئیس جمهور برزیل اعلام کرده است که در صورت عذرخواهی همتای آمریکایی خود در خصوص جاسوسی‌های سازمان امنیت ملی آمریکا از ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی وی، راهی نیویورک خواهد شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه اسپانیایی مینوتو اونو نوشت: دیلما دا روسف، رئیس جمهور برزیل اعلام کرده است اگر باراک اوباما،همتای آمریکایی خود در خصوص جاسوسی های اخیر سازمان امنیت ملی کشورش از او معذرت خواهی کند راهی نیویورک می شود.
 
روسف در خصوص لغو سفر خود به نیویورک در ماه اکتبر گفت: من قصد داشتم به نیویورک بروم اما افشاگری های اخیر ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی های مقامات واشنگتن از ایمیل ها و تماس های تلفنی من باعث شد تا از رفتن به آمریکا صرف نظر کنم. من این اقدام را در اعتراض به اقدامات مقامات آمریکایی انجام دادم. ما حتی برای جلوگیری از کنسل شدن این سفر از اوباما خواستیم تا بابت این مسئله از ما عذرخواهی کند اما او از انجام چنین کاری سر باز زد و این سفر به طور کامل کنسل شد.
 
نگرانی ها در خصوص امنیت مقامات و شهروندان کشور برزیل از زمانی آغاز شد که ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا اسناد و مدارکی منتشر کرد که نشان می داد مقامات واشنگتن ارتباطات اینترنتی و تماس های تلفنی شهروندان این کشور اسپانیایی زبان و حتی ارتباطات روسف را تحت نظارت خود در آورده بوده اند.
 
افشاگری های سابق موج بزرگی از اعتراضات مقامات کشورهای مختلف جهان را در پی داشته است به طوری که روسف، دیدار خود با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود را لغو کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *