شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

عرضه ۱/۵ میلیون کتاب در نرم‌افزار ترنج

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 321463
سر تیم فنی نرم‌افزار کتابخوان ترنج گفت: تعداد کتاب‌های موجود در سیستم بیش از ۷۰۰ هزار عنوان است که به زودی به رقم یک‌و‌نیم میلیون عنوان می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد افاضاتی سر تیم فنی نرم‌افزار کتابخوان ترنج درباره مراحل پایانی تکمیل این نرم‌افزار اظهار داشت: کار اصلی نرم‌افزار کتاب یافتن کتاب مناسب برای مخاطب است و با یکسری از الگوریتم‌هایی که آماده شده پیشنهاد مناسب ارائه می‌کند.

وی افزود: این نرم افزار با استفاده از متخصصان مسلط به دیتابیس‌های گرافی از ۱۰ ماه پیش در حال طراحی و توسعه است.

افاضاتی درباره قفل‌گذاری برای این نرم‌افزار تصریح کرد: هر کتابی که در این نرم‌افزار موجود است از قابلیت خرید برخوردار است، کتابی که کاربر قصد خرید آن را دارد، توسط نرم افزار برای کاربر همراه DRM ساخته می‌شود. فایل تولید شده قابلیت مطالعه بر روی نرم افزار کتابخوان ترنج و نرم افزار دسکتاپ و وب را دارد.

DRM (Digital rights management) یا مدیریت حقوق دیجیتال‏ به فناوری‌هایی گفته می شود که سازندگان سخت افزار، ناشران، و دارندگان حق تکثیر به کار می برند تا استفاده از ابزارهای دیجیتالی یا خود محتوای دیجیتال را کنترل کنند. این اصطلاح برای فناوری هایی استفاده می‌شود که نمی‌گذارند محتوای دیجیتال به شکلی جز آن که عرضه کنندهٔ آن می‌خواهد، به کار بروند.

وی گفت: امنیت DRM توسط گروه‌های امنیتی مختلف جهت تست این نرم افزار به کار گرفته شده اند و تلاش شده بیشتر امنیت ممکن را تامین کنیم.

سر تیم فنی نرم‌افزار کتابخوان ترنج در توضیح بیشتر عنوان کرد: تعداد کتاب‌های موجود در سیستم بیش از ۷۰۰ هزار عنوان است که به زودی به رقم یک و نیم میلیون عنوان می‌رسد.

افاضاتی درباره زمان تکمیل نهایی این نرم افزار افزود: تا ۱۵ آبان نرم‌افزار کتابخوان ترنج به صورت عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *