چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
در کمیسیون اجتماعی مطرح شد:

قرائت‌گزارش تحقیق‌وتفحص ازتامین اجتماعی

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب: 320990
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گزارش تفحص از سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی قرائت شد که از جمله نکات این گزارش می‌توان به تخلفات صورت گرفته در واگذاری شرکت‌های شستا و مشخص نبودن منابع و مصارف این شرکت‌ها اشاره کرد.
به گزارش جهان، ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در محدوده زمانی سالهای ۱۳۸۸ تا ۹۲ قرائت شد و تمام وقت کمیسیون به این موضوع اختصاص یافت.

وی افزود: در پایان این جلسه بنا بود تا رای گیری در خصوص این گزارش در کمیسیون انجام شود که بنا به درخواست تعدادی از اعضا به منظور جمع بندی نهایی در خصوص این گزارش بنا شد تا رای گیری در خصوص آن در جلسه بعد از کمیسیون انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی افزود: این تحقیق و تحفص در دو حوزه ساختار مدیریتی و تخلفات مالی انجام شده بود که از جمله تخلفات مالی می‌توان به عدم رعایت قانون در قراردادهای فروش بعضی از شرکتهای شستا و پاداش‌های داده شده به برخی از افراد و نیز خریدها و پرداختهای صورت گرفته توسط این سازمان اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: برخی از شرکتهای شستا زیان‌ده هستند و ساختاری برای مشخص کردن ضرر و زیان و منابع و مصارف این شرکت‌ها دیده نشده و نحوه انتخاب مدیر عامل نحوه تصرف دولت در سازمان از دیگر مواردی است که در حوزه مشکلات ساختاری در سازمان تامین اجتماعی که در این تحقیق و تفحص به آن پرداخته شده است.

عبدی خاطر نشان کرد: انتصاب غیر قانونی برخی افراد در سازمان تامین اجتماعی با دخالت بیش از حد دولت در ادامه سازمان تامین اجتماعی به گونه‌ای که این سازمان بیشتر از سوی دولت اداره می‌شد تا هیئت مدیره از نکات مورد اشاره در این تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *