پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۷
۵۷
دبیرکل جمعیت ایثارگران:

به دو قطبی سازش و مقاومت تن نمی دهیم/ بازی 'برد - برد' در جبهه نبرد حق و باطل معنایی ندارد

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 319595
امروز نیز خط دوقطبی کردن جامعه و قرار دادن مردم روبروی یکدیگر در زمینه سازش و مقاومت مساله ای است که ما زیر بار آن نمی رویم. مثلا اقدام اخیر برخی از افراد در فرودگاه مهرآباد و توهین آنها به رئیس جمهور را بازی در همین زمین خطرناک می دانیم.
به دو قطبی سازش و مقاومت تن نمی دهیم/ بازی
به گزارش جهان، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران در همایش دبیران استانی این جمعیت با اشاره به این که پیروزی ملت ایران در چند دهه اخیر یک آرمان گرایی بدون واقع بینی نبوده است گفت: « عزت کنونی نظام اسلامی بهترین گواه است که می توانیم روی پای خود بایستیم و اراده ملت یک واقعیت است که میتوان با آن به همه آرمان ها دست یافت.»

وی به موضوع رابطه با امریکا نیز اشاره کرد و گفت: «در حوزه بین الملل آمریکا را دشمن خود و نماد استکبار می دانیم و اگر کسی فکر کند که امروز دیگر دشمنی میان ایران و امریکا وجود ندارد، با مبانی و اندیشه های امام و انقلاب زاویه دارد. گفتمان انقلاب همان گفتمان حاکمیت الهی است. آمریکاییها می خواهند جهان را دهکده ای فرض کنند که آنها کدخدای آن هستند. استکبار و نظام سلطه می خواهد حاکم بلامنازع جهان باشد خود را به جای خدا معرفی می کند اگر کسانی هستند که رویکرد حاکمان آمریکا را درک نمی کنند بدانند سخت در اشتباه هستند.»

*بازی برد برد در جبهه نبرد حق و باطل معنایی ندارد

فدایی همچنین ادامه داد: «باید مشخص شود که کدخدا را دشمن می دانیم یا نه؟ گاهی دشمن را دشمن می دانیم ولی با او مذاکره هم می کنیم. مثل ایامی که با صدام هم مذاکره کردیم ولی از دشمنی ما با صدام کاسته نشد. و نباید فراموش کنیم که از دشمنی امریکا با مردم ایران در طی شصت سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و ربطی به سالیان اخیر ندارد. اگر تیم مذاکره کننده هسته ای به بهانه مذاکره بخواهد دشمنی با امریکا را نزد مردم و رسانه ها کمرنگ جلوه دهد؛ در حق مردم جفا کرده است.»

دبیرکل جمعیت ایثارگران در تشریح نرمش قهرمانانه مد نظر رهبری گفت: «نرمش قهرمانانه توسط رهبری به ورزش کشتی تعمیم داده شده و نباید فراموش کنیم که در کشتی برای پیروزی نرمش میکنیم و نه شکست. اگر فرصتی را به دشمن برای فن زدن می دهیم برای این است که بتوانیم با بدل آن دشمن را به زمین بزنیم و نباید فراموش کنیم که در کشتی فقط یک نفر پیروز از میدان خارج می شود و در نبرد حق و باطل برد – برد معنایی ندارد. پس باید مواظب بود که بهانه نرمش پشت خود را به خاک نرسانیم.»

*شرعا و قانونا حامی دولت روحانی هستیم

فدایی همچنین در ادامه به رویکرد در برابر دولت روحانی اشاره کرد و گفت: «دولت روحانی برآمده از رای ملت ایران است و شرعا و قانونا از این دولت حمایت می کنیم و دولت محترم نیز باید فرصت ۴ سال پیش رو را قدر بداند.» وی در ادامه گفت: « دولت در عرصه بین الملل خواهان به کار گیری تاکتیک های جدید است و تا زمانی که هدف این دولت پیشرفت نظام اسلامی باشد از حمایت ما نیز برخوردار است و زمانی که احساس کنیم که این تغییر تاکتیک موجب وادادگی و امتیاز دادن های بی ثمر شود؛ این حمایت ها قطع خواهد شد.»

فدایی همچنین با اشاره به اصول عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی ادامه داد: « این اصول با تغییر دولت ها تغییری نخواهند کرد و باید توجه داشته باشیم که از دشمنی امریکایی ها نیز کاسته نشده و همین امروز امریکا در حال جنگ با دولت و ملت ایران است و تحریم های اقتصادی امریکا بزرگترین نماد این جنایات علیه مردم ایران است. اگر کسی نتواند این مساله را به درستی درک کند، شایستگی نمایندگی ایران پای میز مذاکرات را نخواهد داشت.»

*دو قطبی سازش و مقاومت را نمی پذیریم

فدایی با اشاره به فتنه دشمن در عرصه کنونی گفت: «دو قطبی کردن فضای جامعه از اول انقلاب در دستور کار منافقین، لیبرال ها و فتنه گران و منحرفین قرار داشت و امروز نیز خط دوقطبی کردن جامعه و قرار دادن مردم روبروی یکدیگر در زمینه سازش و مقاومت مساله ای است که ما زیر بار آن نمی رویم. مثلا اقدام اخیر برخی از افراد در فرودگاه مهرآباد و توهین آنها به رئیس جمهور را بازی در همین زمین خطرناک می دانیم. روحانی امروز رئیس جمهور همه ملت ایران است و نباید آن را تخریب کرد و از سوی دیگر نباید گذاشت که عده ای خاص وی را مصادره شده معرفی کنند و خود را صاحب اختیار دولت بنامند.»

وی همچنین به برخی نفاق ها در میان سیاسیون اشاره کرد و گفت: «برخی در این روزها مواضع انقلابی و اصولی اتخاذ می کنند ولی در عرصه اجرا عملکردی منتاقض با گفته های خویش دارند که این نماد نفاق جدیدی است و احساس می شود در برخی افراد در حال شکل گیری است.»

*دشمن با اصل «اشتراک حداقلی برای ائتلاف حداکثری» وارد میدان شده است

فدایی به موضع اصولگرایان در قبال دولت روحانی نیز اشاره کرد و ضمن تشریح مواضع مختلف اصولگرایان در قبال دولت جدید گفت: «برخی در جبهه اصولگرایی دولت جدید را دولتی کاملا اصولگرا تلقی میکنند و برخی دیگر دولت را یک مجموعه صد درصد غیراصولگرا می دانند و این اختلاف گسترده در تعامل با دولت در عرصه اصولگرایی به چشم می خورد. یک گروه روحانی را فرصت تلقی میکند و یک جماعت دیگر در همین اصولگرایان به روحانی به چشم تهدید نگاه می کند. جماعتی که روحانی را یک تهدید می دانند، طبیعتا نسبت به تمام مواضع و اقدامات وی نیز به چشم تهدید نگاه کرده و با بی حوصلگی واکنش نشان می دهند. اما کسی که روحانی را فرصت می داند، تلاش خواهد کرد با برنامه ریزی و تدبیر از اقدامات روحانی در جهت تقویت حزب الله استفاده کند.»

فدایی به شیوه های مورد استفاده در جنگ نرم در فضای کنونی اشاره کرد و گفت:« زمانی که دشمن بتواند چالش و و دغدغه اصلی ما را از مساله بین حق و باطل خارج کند و موضوع اصلی ما صرفا مسائل داخلی شود؛ آن روز آغاز سقوط ماست. اساس جنگ نرم مساله سازی برای غفلت از مسائل اصلی است. دغدغده اصلی ما نظام سلطه است. حزب الله در این شرایط و با توجه این اختلافات نیاز به یک تحلیل مشترک و منطقی از شرایط دارد تا بتواند جلوی این اختلافات را بگیرد. ما به سهم تلاش های زیادی را در این زمینه از گذشته انجام داده ایم و این راه را ادامه خواهیم داد تا بتوانیم اصولگرایان را به یک دید واحد از صحنه میدان برسانیم.»

وی همچنین ادامه داد: «برخی از طیف های داخلی پایبند به نظام اسلامی هستند اما انتقادات شکلی نیز به کشور وارد می دانند و برخی از افراد با اصلی ترین اصول انقلاب دشمنی دارند و این گستره عظیم در یک موضوع کوچک به ائتلاف می رسند و هرچند که هدف ها متفاوت است ولی همه به یک هدف مقطعی و واحد می اندیشند و باید هوشیار بود که با بازی در زمین دشمن نباید به این جبهه خدمت کنیم. قصد تعیین مصداق و یا بی احترامی به هیچ یک از اصولگرایان نیست ولی اگر کسی این صحنه را ببیند و بازهم بخواهد اصولگرایی را نحیف تر کند و دم از نفی وحدت بزند ناخودآگاه به نظام استکبار خدمت کرده است.»

فدایی در پایان به جبهه مقابل اشاره کرد و گفت: «اما در مقابل برخی به دنبال این هستند که با اشتراکات حداقلی به یک ائتلاف حداکثری دست یابند و باید توجه کنیم که عامل وحدت و پیروزی انقلاب های رنگی همین ائتلاف میان همه مخالفین بر سر موضوعات کوچک بوده است.»
منبع:نیمروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نباید به دیپلماتهای بازنشسته ای که تازه به سر کار برگشته اند خرده گرفت. باید مقداری به اینها میدان داد تا متوجه اشتباهشان بشوند. بندگان خدا فکر میکنند که با مذاکره میتوانند مشکلات را حل کنند و مشکل ما با غرب و استکبار جهانی به این راحتی ها حل شدنی است. آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.
با مقاومت به اصطلاح انقلابیتان هم کاری از پیش نبردیدو کاررا بدتر کردید بیچاره ها
امیر
ضمن تشکر از مواضع آقای فدائی باید متذکر شد که گفتمان سازش و گفتمان مقاومت دو گفتمانی هستند که بر گرفته از اسلام آمریکائی و اسلام ناب محمدی اند و از قبل از پیروزی انقلاب هم بوده و الان هم هستند و در دولت کریمه حضرت مهدی هم خواهند بود . لذا ایشان هم باید خط خود را مشخص نماید!
علی
گفتمان مقاومت برگرفته از اسلام امریکایی است؟
میشه توضیح بدید؟
گفتمان سازش و مقاومت نه مقاومت تنها دقت کن
علی
Iran, Islamic Republic of
برای انسان مومن هراتفاقی بیافتد برنده است.
Iran, Islamic Republic of
اخه ایشون چکاره هست پس باید
تحلیلی دقیق بود. اقای روحانی بخوانند
مرگ بر خوارج
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
تو نبرد حق و باطل که برد - برد معنی نمیده
احتمالا گمراه
از این ....خسته شدیم دیگه
آقای هاشمی دنیا فقط آمریکا وچندکشور نیست.باحذف کردن روحیه انقلابی واستکبارستیزی مردم وجوانان ایران زمین به جایی نمیرسید
برادر بزرگوار دنیا فقط روسیه و چند کشور هم نیست!! بابا یه کم به خود بیاید والا ما هم اگر بیشتر نباشه کمتر ازشما به فکر ارزشها و اسلام نیستیم آقای هاشمی هم همینطور بابا به خدا مقاومت با کله شقی فرق داره هاشمی هم غیر از این نمیگه مذاکره و سازش هم با وادادگی فرق داره درک این هم خیلی سخت نیست به گواه تاریخ اثرات صلح حدیبیه کمتر از خزوات بدر و خیبر نبود اثرات صلح امام حسن کمتراز قیام امام حسین نبود بلکه مقدمات قیام کربلا بود من هم یک بسیجی ام اما مثل شما فکر نمیکنم.به خدا عزت فقط این نیست که ما مرگ بر آمریکا میگوییم بلکه داشتن زندگی راحت و برآب
با جزایر کومور و فیجی و بورکینافاسو که تاحالا یک انسان متمدن ندیده اند و با دیدن محمود انگار هندوها سفیدپوستان را میبینند و شما جوگیر شده بودید هم به جائی نرسیدیم
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی حاج حسین فدایی فدایی ولایت
اقای فدایی می خواهد کشور در مسیر دوره دکی در بحران ودیگر مشکلات باقی بماند این حرف از یک ادمی که سرکارش باسیاست است بعید است اقای فدایی نفست از جای گرم بلند می شود برد برد بهتر وضع الان می باشد
عزیزم دوره اصول گراها 8 سال قبل بود کوچه رااشتباه اومدی
دوره ی مشایی بود نه اصولگرایان!!!!!
فارض
United States
چه عجب بالاخره دبيركل جمعيت ايثارگران جناب آقاى دكتر فدائى حفظه الله در قبال اتفاقات اخير خصوصاً مسئله فرودگاه موضعگيرى فرمودند و خيل هواداران و دوستداران متحير را از سرگردانى خارج فرمودند.
Iran, Islamic Republic of
اینان کیانند که هر از چندی افاضه می کنند؟!!
حاج حسین فدایی دبیر کل ایثارگران مهمترین حزب اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
ماخواهان رابطه با امریکاییم ما مردم این سرزمینیم
لطفا جای ما تصمیم نگیرید
پيشنهاد!!!مهاجرت دسته جمعي به سوريه.
امیر
برادر بزرگوار همانطور که نوشتم گفتمان سازش بر گرفته از اسلام آمریکائی و گفتمان مقاومت برگرفته از اسلام ناب محمدی است. گفتمان امام و رهبری هم همان گفتمان مقاومت و گفتمان هاشمی و خاتمی و اصحاب فتنه و ... گفتمان سازش است
Iran, Islamic Republic of
ولی گفتمان شما گفتمان رهبری وامام نیست بلکه گفتمان حماقت است
Canada
برحی بخاطر شکم حاضرند پای امریکا رو ماچ منند
به اين ميگن كياست
همه بايد اين تحليل جامع رو بخونن اونم با دقت
چرا ايشون رو نميارن رسانه ملي تا مردم از ابهام دربيان
United States
اگر شرعا حامی دکتر روحانی هستید... کمی فضا رو آروم کنید. از حسادت موفقیتهای ایشون نترکید!!! بزارین با آرامش امور مملکت پیش بره
فدایی چهار ماه دیر اومدی. زمان احمدی نژاد نمی گفتی دولت برآمده از رای مردم است؟ الان هم که خط خودت را دقیق مشخص نمی کنی؟
میراقا طلبه جانباز از قم
آقای حسین فدائی اکثرمردم بسبب تحریمهای همین دشمن سرسخت که نتیجه اش گرانی سرسام آوراست کمر خم کرده اند دیگر توان ایستادن ندارند. شما اگرمرد میدانی بیا این تحریم هارا بردار پول فروش نفتمان برگردد. ما صدسال دیگر هم باامریکا قهر میکنیم وحرف نمی زنیم. امابهتراست بدانید که خدا میگوید:بت های بتپرستان را فحش ندهید .که سرسخت ترین دشمن پیامبر ومئومنان بوده اند.شما ویاامام -ره- ازخداوند قهار بهتر می دانید؟؟؟؟
میراقا طلبه جانباز از قم
مردم همین دولت را انتخاب کرده اند که دشمنی امریکارا مبدل به دوست صمیمی ایران کند شما چه کاره مملکت هستید؟؟؟؟شما وامثال شما دراین 8سال گذشته به اندازه 8سال خسارت جنگ تحمیلی به ایرا ن عزیز وبه ملت فداکار تحمیل کردید. حال 8سال دندان روی جگر بگذارید تا آنخرابیها آباد شود
توچکاره مردم هستی ؟؟؟
زلفعلی
اگر به گفتمان الهی اعتقاد دارید ؟خداوند میگویدبادشمنانی که باشما درحال جنگ نیستند بامدارا باآنان رفتار نمائید تاشمارا تحریم نکنند تانتوانید نفتتان را به فرووش برسانید.وبمضایق سختی دچارشوید.آقای فدائی >اطیعواالله واطیعواالرسول واولی الامر منکم
Iran, Islamic Republic of
آقای فدایی و دوستانشان که در این انتخابات شکست سختی خوردند نمیخواهند قبول کنند که دوره حرفهای تند و تفسیرهای افراطی گذشته است ملت ایران راه درست و منطقی خود را یافته است و دیگر به امثال فدایی و شریعتمداری و رسایی و این قبیل افراد اجازه نخواهد داد برای آنها تعیین تکلیف کنند / این خط و جریان خودش را در دوران هشت ساله احمدی نژاد نشان داد و کشور را تامرز فروپاشی اقتصادی و جنگ پیش بردند و مردم را زیر بار گرانی و تورم نابود کردند در روابط خارجی هم نوکری روسیه و چین را پذیرفتند و ذلت را به ایران تحمیل کردند ./
روشنایی
شما کی هستید برا مردم تعین تکلیف می کنید وقتی حضرت اقا تشریف دارند و به امورواقف ودیده بانی میکنندهر کسی حق ندارد سیاست های نظام را زیر سوال ببردحالا این فرد زاکانی میخاد باشه یا حاج منضور یا....
شماکی هستی ؟؟؟ خودت رااول معرفی کن ببینیم درمقامی هستی که برایشون تعیین تکلیف می کنی ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آین آقا دیگه از کجا رویید!؟ بازم نظریه پرداز یه شبه! آقا شما حرف هم نزنی حقوقتو سر ماه میگیری نیازی به اظهار فضل نیست به خدا!
توخواب بودی !!!
محمدی
دقیق و عالی
سعید
United States
عزیزان وقتی از حضرت امام کد می آورید این نکته را هم در ذهن داشته باشید اگر پیرو رهبری هستید که: همان حضرت امام (روحش شاد) که فرمودند "اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد ....." ولی بنا به تشخیص ، قطعنامه را 8ساله پذیرفتند وتمامی عاشقان شهادت وپیروان ولایت فقیه هم گردن نهادند .این یعنی اطاعت از ولایت . در واقع اصول ثابت است اما روش و تاکتیک بنا به مقتضیات زمانی متغیر، لذا اگر خود را ولایی می دانیم باید به اشارات رهبری وحمایت او از این جریان با نگاه عمیق تری بنگریم.
احسنت حاج حسین عزیز
مرگ بر امریکا
ارزشش رو داره که همه فعالیتهای هسته ای رو تعطیل کنیم اما در عوض تحریمها برداشته بشه
عجب !! توارزشش راتعیین می کنی ؟؟
کدوم مقاومت؟ ولمون کن بذار خوش باشیم
حالا اگه غنی سازی نکنیم چی میشه؟
توبرو خوش باش فقط ادعای ایرانی بودن وعرق ملی نداشته باش !!!
مرگ بر فتنه گران
روحانی مچکریم!
مگه ایشون دبیرکل پایداری نبود؟!
جای ایشان در مجلس خالیست
شما که اینقدر بلدی برو عضو تیم مذاکره کننده شو
تا الان که سهم ما فقط باخت بوده
مرگ بر سازشکار
بالاخره ما نفهمیدیم ایشون منتقد دولت هستند یا حامی اون؟!
با همین مقاومتها امروز گرسنه شده ایم دیگه
رسول کاظمی
جناب اقای فدایی حرف دل ما را زدید چون خواسته های زورگویانه دشمن پایانی ندارد و فقط سلطه بر جهان را می شناسد و بس