شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۶

گرامیداشت‌هاشمی یاشهیدآیت‌الله اشرفی؟!

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 319239
مسئولان کرمانشاه دریک اقدام تامل بر انگیز به مناسبت گرامیداشت سالگرد آیت الله اشرفی اصفهانی بنرهای فراوان و آنچنانی را برای هاشمی رفسنجانی در سطح شهر نصب کردند.
به گزارش جهان، ندای انقلاب نوشت:

مراسم سی و دومین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی روز ۲۳ مهرماه امسال با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

حضور هاشمی رفسنجانی به بهانه باشکوه تر برگزار شدن مراسم سالگرد آیت الله اشرفی اصفهانی مطرح شده و برخی ها معتقدند همانگونه که در بیستمین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۳۸۰ کنگره عظیمی با حضورهاشمی رفسنجانی برگزار شد، امسال هم بعد از ۱۲ سال این مراسم با حضور آیت الله و در شان آن شهید محراب برگزار شود.

هاشمی رفسنجانی قراراست روز سه شنبه با استقبال مردمی که از سوی ستاد مردمی به سرپرستی آیت الله زرندی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری انجام می شود، وارد کرمانشاه شود.

ستاد استقبال از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از اوایل هفته جاری استان کرمانشاه را با وجود تحریم ها، وضعیت اقتصادی کشور و در راستای تحقق شعار حماسه اقتصادی! با بنرهای آنچنانی از هاشمی شهر را به گونه ای پر کرده اند که افکار عمومی با دیدن این همه بنر فکر می کنند که مردم استان کرمانشاه از لحاظ اقتصادی و معیشتی با هیچ مشکلی دست و پنجه نرم نمی کنند و در آرامش کامل و به دور از مشکلات اقتصادی که به گفته رئیس جمهور وضعیت بدتر از آن است که فکرش را می کردند! در حال زندگی هستند، درصورتیکه طبق برخی از آمارهای منتشر شده، استان کرمانشاه پس از استان لرستان دارای بیشترین نرخ بیکاری در سطح کشور است. مرکز آمار ایران اعلام کرده، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال جاری، ۱۸/۸ بوده که این آمار نسبت به تابستان سال نود، ۴/۷ افزایش داشته است.

با این وجود مسئولان استانی و کشوری باید بدانند که تحقق شعار امسال صرفاً با نصب بنرهای رنگارنگ و همایش‌های تشریفاتی ممکن نیست بلکه نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب است.

مراسم سالگرد آیت الله اشرفی اصفهانی در حالی برگزار می شود که مسئولان ستاد برگزاری آن به جای نصب بنرهایی از این شهید بزرگوار در تعریف و تمجید از آیت الله هاشمی، شهر را آذین بندی کرده اند به گونه ای که شاید در نگاه اول مراسم استقبال و تقدیر از هاشمی و عملکرد وی در این چند هفته اخیر برای افکار عمومی تداعی شود!

جای تعجب و انتقاد دارد که مسئولان استقبال چگونه به خود اجازه داده‌اند، خودسرانه با وجود مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب از استفاده نا مناسب از بیت‌المال، بنرهای خوش آمد گویی به هاشمی رفسنجانی را با هزینه های بالا در سطح شهر نصب کنند؟!

سفرهای هاشمی رفسنجانی از بعد از روی کار آمدن دولت تدبیرو امید رنگ و بوی جدی به خود گرفته و در اولین گام سفر پرهزینه مازندران به بهانه سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی برنامه ریزی و انجام شد، سفری که حاشیه‌‌هایی مهمتر از متن آن دربارۀ سوریه که فیلم آن را همگان دیده‌اند؛ داشت.

در اینجا لازم است که بگوییم سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت به عنوان یک فرد حقوقی باید با چارچوب و قاعدۀ حضور این ارگان رسمی تابع قوانین و مقررات باشد و همچنین در راستای بهبود شرایط مردم در زندگی‌شان منتهی شود در صورتیکه طبق گزارش های سفر قبلی هاشمی به استان مازندران ۱۱۴ نفر به همراه خانواده ایشان در سفری ۴ روزه میهمان دولت بودند و نه تنها کمکی به معیشت آنها نکردند بلکه هزینه های زیادی را به این استان تحمیل کردند.

البته مسئولان استان کرمانشاه امیدوارند که با توجه به نزدیکی تفکرات و دیدگاه‌های آیت الله هاشمی با رییس‌جمهور دولت یازدهم، قطعا مسائل و مشکلات مردم استان کرمانشاه در این سفر از طریق رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار رییس‌جمهور قرار خواهد گرفت و هزینه های هنگفت آنها جبران می شود.

اینکه چه ضرورتی برای حضور رئیس مجمع در آن استان وجود دارد بماند، اما مهمتر آنکه امیدواریم حاشیه‌های سفر شمال برای این استان حاصل نشود.

حال باید دید که سفر ۲ روزه آیت الله به کرمانشاه چه هزینه ها و حاشیه هایی دارد و برای مردم استان چه دستاوردهایی به همراه خواهد داشت؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آخه این اقا توهم رهبری زده واقعا چه خیال کرده .او با اینکارها میخواهد جبران شکستهای خود را بکند. چون در تاریخ ثبت میشود آخه او برای تاریخ کار میکند نه خدا..مگر یادتان نیست که جایی به امام گفته بود جواب تاریخ را چه جوری میدهید وامام هم گفته بود من برای خدا کار میکنم ...
واقعا نفهمیدید که خدا چگونه عزت این مرد را برگرداند؟؟؟هرچه امثال شماباایشان مخالفت کنید حقانیتش ثابت می شود
این نمود کاملا بارز و آشکاری از استمرار سلطه ارتجاعی در روابط اجتماعی و آنهم از نوع پادشاهی آن در ذهنیت ما مردم ایران است. چنین کارهایی در جامعه آلمان (یعنی از جمله همان جا هایی که سرمشق و الگوی روشنفکران ما می باشد) اصلا قابل تصور نیست. در کشور آلمان نمی شود به یک آلمانی حتی فهماند که دانشگاه آزاد یعنی چه. چرا باید بچه های یک آدمی که خودش را صاحب دانشگاه آزاد می داند ، اجازه داد از امکانات آن اینطور استفاده کنند؟ چرا اصلا باید برای ما مردم ایران وراثت مقام و منزلت اجتماعی یک اصل پذیرفته شده و بدیهی باشد؟ چرا باید بتوانند افرادی در یک مملکتی که ادعای قانون و مردم سالاری دارد ، اینطور راحت و بی پرده از اموال عمومی برای خود و فامیلشان دکان درست کنند؟ پس این روشنفکران غرب پرست ما کجا هستند ، چرا این موارد را نمی بینند؟ نکند که خدای ناکرده در اینگونه موارد مرده اند؟ چرا هیچکدام از رسانه های بیشمار استکباری که کوچکترین خطایی را به کوهی تبدیل می کنند ، در اینگونه موارد کور و لال تشریف دارند؟ کجا در سایت های فتنه و ضد انقلاب به این رویه ارتجاعی ماقبل تاریخ در استفاده از اموال عمومی انتقاد شده است؟ آنهایی که دم از تجدد و پیشرفت و ترقی می زنند ، آیا این علایم و نشانه های بارز ارتجاع را نمی بینند؟ آیا سلطنت و اشرافیت ناشی از "استفاده" از اموال عمومی ، نمونه بارز ارتجاع نیست؟
هاشمی زنده است تا نهضت زنده است . ازبیانات امام خمینی رضوان الله علیه
کرمانشاه چقدر دلسوز داره ! مردان مومن 8سال گذشته کجا تشریف داشتید ? همراه سفرهای استانی? چرا انموقع ساکت بودید?
رضا
حاشيه ها را شماها يي به وجود مياورين كه چشم ندارين اقبال مردم به هاشمي را ببينين.تو اين چند سال فاتحه بيت المال را خوانديد حالا شديد غمخوار بيت المال.حناي شما ديگررنگي براي مردم ندارد.