شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

انتقاد شدید امام جمعه بندرعباس از وزارت کشور: مردم عصبانی‌اند/ از رهبری خرج نکنید

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 318876
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه برخی از طراحان جداسازی بخش‌هایی از پارسیان می‌گویند که این موضوع به دفتر مقام معظم رهبری ربط دارد، گفت: شخصا با دفتر رهبری در این مورد تماس گرفته‌ام و این مسئله تکذیب شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه مردم این استان خواستار تجدید نظر و بازبینی در مصوبه الحاقی بخش‌هایی از پارسیان به استان فارس هستند، اظهار داشت: از شورای امنیت ملی و بخش‌های مسئول در این راستا، می‌خواهیم که به این خواسته‌ها توجه و با درایت بیشتری در این امر رفتار کنند.
 
وی با بیان اینکه جداسازی بخش‌هایی از پارسیان در غرب استان هرمزگان و الحاق آن به استانی دیگر، غیر منطقی است، اضافه کرد: مشاهده و شنیده شده است که برخی از طراحان طرح جداسازی پارسیان، این موضوع را به دفتر مقام معظم رهبری ربط می‌دهند که در این راستا با دفتر رهبری تماس گرفته‌ایم و این امر کاملا از طرف دفتر ایشان مورد تکذیب قرار گرفته است.
 
به گفته نعیم‌آبادی، رئیس جمهور سابق نیز خواهان جداسازی بخش‌هایی از هرمزگان بوده و همواره این امر را از خواسته‌های دفتر رهبری عنوان می‌کرده است، این در حالی است که این امر از طرف دفتر رهبری بارها و قویا مورد تکذیب قرار گرفته است.
 
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای خبرگان رهبری با بیان اینکه هزینه‌کردن از اعتبار رهبری، کاری نادرست و غیر اخلاقی است، افزود: طراحان طرح الحاق نباید از رهبری خرج کنند.
 
نعیم‌آبادی همچنین با بیان اینکه کشوری ایران کشوری متحد و با قانونی واحد و همه‌گیر است، تاکید کرد: نباید اینگونه باشد که برخی‌ها فکر کنند این کشور چندین مملکت وجود دارد که هر کس بخواهد سهم مملکت خود را با جدا کردن بخش‌هایی از استان‌ها بیشتر کند.
 
وی در ادامه همچنین از برپایی جشن‌ در برخی از شهرهای استان فارس برای تصویب مصوبه الحاق پارسیان به این استان، انتقاد و آن را امری نادرست و غیر منطقی خواند.
 
امام جمعه بندرعباس همچنین گفت: انتقاد و اعتراض حق مردم است، اما در جریان اعتراضات‌ نباید به کسی اهانت و توهین شود چرا که این امر ناپسند و نادرست است.
 
نعیم‌آبادی همچنین از تماس با وزیر کشور در این راستا خبر داد و گفت: وزیر کشور نتوانسته است در پاسخ به دلایل الحاق بخش‌های از پارسیان برای بنده دلایلی قانع کننده بیاورد که این امر نشان از غیرمنطقی بودن مصوبه مورد بحث دارد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری مردم دیگر استان‌ها هیچ وقت در هرمزگان محدویتی وجود نداشته و نخواهد داشت، اضافه کرد: در هرمزگان، حتی به دنبال جلب و جذب سرمایه‌گذاران خارجی هستیم.
 
این خطیب جمعه با بیان اینکه این طرح در هرمزگان التهاب ایجاد کرده است،  مجددا تاکید کرد خواستار تجدید نظر در این طرح هستیم تا نگرانی‌های مردم هرمزگان هر چه زودتر کاهش یابد.
 
نعیم‌آبادی با بیان اینکه تاکنون تجمعاتی در این مورد در بندرعباس برگزار شده است، یادآور شد: این موضوع مردم را عصبانی کرده است و در این شرایط که نیاز به وحدت و یکپارچگی داریم نباید در جامعه تنش ایجاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *