چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

مذاکرات فوتبالی ایران و آمریکا در جریان است

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 318658
سايت فاكس ساكر گزارش داد تيم هاي ملي مردان آمريكا و ايران در حال مذاكره براي انجام يك ديدار دوستانه احتمالي قبل از جام جهاني ۲۰۱۴ در خاك آمريكا هستند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، براساس گزارش بخش فوتبالي سايت فاكس اسپورت كه يك رسانه آمريكايي است، دن گاسپر مربي دروازه بانان ايران كه يك شهروند آمريكايي است از طريق پست الكترونيك به فاكس ساكر گفت مذاكرات مقدماتي در مورد احتمال ديدار تيم هاي ايران و آمريكا انجام شده است.

وي با اشاره به علاقه واقعي دو طرف براي تحقق اين ديدار احتمالي افزود به اعتقاد من تصميم نهايي بعد از قرعه كشي جام جهاني در روز ششم دسامبر اتخاذ خواهد شد.

اگر تيم هاي ايران و آمريكا در قرعه كشي جام جهاني هم گروه شوند، بعيد است با توجه به ملاحظات تاكتيكي قبل از برگزاري تورنمنت با هم بازي كنند.

گاسپر نوشت اين بازي براي ۹۰ دقيقه نشانه مطلوبي به سوي ديپلماسي است و مي تواند سكوي پرتابي به سوي راه حل هاي صلح آميز، صادقانه و احترام آميز باشد. اين مذاكرات براي دنيا هم مفيد خواهد بود.

فدراسيون فوتبال آمريكا به سايت فاكس ساكر اعلام كرد با تمامي ۹ كشوري كه تاكنون به جام جهاني صعود كرده اند تماس برقرار كرده است.

نيل بوئته سخنگوي فدراسيون فوتبال آمريكا گفت ما با هر تيمي كه به جام جهاني صعود كرده تماس گرفته ايم زيرا مي دانيم تيم هاي زيادي به دنبال آمدن به آمريكا براي يك اردوي آمادگي قبل از جام جهاني هستند.

وي با اشاره به تماس با فدراسيون ايران و تمام فدراسيون هايي كه به جام جهاني صعود كرده اند گفت ما با ساير فدراسيون هايي كه در ماه آينده به جام جهاني راه پيدا مي كنند نيز تماس خواهيم گرفت.

بازيهاي آمادگي قبل از جام جهاني معمولا بعد از انجام قرعه كشي انجام مي شود و تيم ها اغلب به دنبال بازي با كشورهايي هستند كه سبك بازي آنها مشابه حريفانشان در مرحله گروهي است؛ بدون آنكه مستقيما با حريفان خود بازي كنند.

تيم هاي ايران و آمريكا تاكنون فقط دو بار مقابل هم بازي كرده اند. يك بار در جام جهاني ۱۹۹۸ و بار ديگر در يك ديدار دوستانه در پاسادنا آمريكا كه در سال ۲۰۰۰ برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *