جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 7 Jun 2024
 
۱

دیپلماسی "لبخند، مذاکره و تلفن" باید حقوق ملت را از آمریکا استیفاء کند

باید منتظر ماند و دید
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 316452
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا دیپلماسی لبخند، مذاکره و تلفن می‌تواند حقوق ملت را از آمریکایی‌ها استیفاء کند.
به گزارش جهان، آیت‌الله عباس‌ کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مطالبه مردم از آمریکا در قبال نرمش قهرمانه و حسن نیتی که ایران از خود نشان‌داده است، گفت: باید بدانیم که ماهیت آمریکا و انقلاب اسلامی تغییر نیافته است؛ یکی از مبانی اصلی ما استکبار ستیزی و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و در مقابل یکی از مبانی نظام آمریکا، سلطه‌گری، تجاوز و ظلم و ستم است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین حمایت و در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کند، اظهارداشت: در مقابل، آمریکا از رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کند؛ باراک اوباما هم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته که به اسرائیل تعهد دارد اما ایران اسلامی نسبت به امنیت اسلام تعهد دارد. این عوامل تفاوت ماهیت‌های ایران با آمریکا را نشان می‌دهد بنابراین مبانی و اصول انقلاب تغییر نیافته و نظرات آمریکا نیز عوض نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح‌کرد: اما آنچه اتفاق افتاد، آماده کردن چرخه مذاکره و دیپلماسی برای دفاع از حقوق ملت در مورد برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای بود؛ در همین زمینه فرآیندها بدون عقب نشینی از اصول ادامه پیدا کرد.

آیت‌الله کعبی در ادامه به تشریح مهمترین مطالبات آمریکا در قبال ایران اشاره کرد و افزود: حقوق ملت ایران در زمینه هسته‌ای باید به رسمیت شناخته شود، از این رو دولت آمریکا باید اعتماد مردم را جذب کند؛ پرونده هسته‌ای ما از لحاظ حقوقی هیچ مشکلی ندارد، بلکه سیاسی است و طرف مقابل باید صداقت خود را در این مورد نشان دهند.

وی افزود: همچنین آمریکایی‌ها در اولین قدم باید تحریم‌های ضدایرانی را لغو و استدال منطقی ایران را در زمینه هسته‌ای در عمل بپذیریند. دولتمردان آمریکا باید در عمل ثابت کنند که چقدر صادق هستند و البته باید دست از ظلم بردارند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه آمریکا و غرب باید بداند که ایران از اصول و آرمان‌های خود ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد، اظهارداشت: هیچ‌کس حق تنازل و عقب‌نشینی از آرمان‌های انقلاب اسلامی را ندارد؛ همانطور که گفتم مهمترین اصول انقلاب تعهد به آرمان فلسطین و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است و این اصولی غیرقابل خدشه است.

آیت‌الله کعبی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا دیپلماسی لبخند، مذاکره و تلفن می‌تواند حقوق ملت را از آمریکایی‌ها استیفاء کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *