پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس

فردا؛ تشییع و تدفین ۱۲ شهید گمنام تازه تفحص شده در کشور

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 315500
صبح فردا چهارشنبه سوم مهرماه ۹۲ پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام تازه‌تفحص‌شده در ۳ استان کشور طی مراسمی با حضور گسترده مردم شهید پرور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. این شهدا در استان‌های اصفهان، بوشهر و خراسان رضوی تشییع و تدفین می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، صبح فردا چهارشنبه سوم مهرماه 92 همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس پیکر مطهر 12 شهید گمنام تازه‌تفحص‌شده در 3 استان کشور طی مراسمی با حضور گسترده مردم شهید پرور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. این شهدا در استان‌های اصفهان، بوشهر و خراسان رضوی تشییع و تدفین می‌شوند.
 
3 شهید گمنام در استان اصفهان که دو پیکر در شهر کوهپایه و یک شهید گمنام در توپخانه ارتش اصفهان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند. همچنین 6 شهید گمنام در استان بوشهر که 3 شهید در شهر بندر ریگ و 3 شهید گمنام در جزیره شیف تشییع و تدفین خواهند شد. 3 شهید گمنام نیز در استان خراسان رضوی و در شهر باخرز روی دستان مردم شهید پرور استان تشییع  شده و به خاک سپرده می‌شوند.
 
این شهدا در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر8، کربلای5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده است. پیکر این شهدا، که طی عملیات برون‌مرزی در خاک عراق کشف شده بود، 24 مرداد ماه 92 از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با اجساد 61 سرباز کشته‌شده عراقی مبادله شدند.این شهدا در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام در شهر تهران تشییع گردیده و میهمان اجلاس خبرگان رهبری نیز بودند.
 
کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با دعوت از عموم مردم شهید پرور شهرهای یاد شده بویژه جوانان و دانشجویان عزیز درخواست کرد تا با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمان‌های شهیـدان تجدید پیمان نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *