يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

ایران از 17 کشور دنیا اسیر گرفت

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب: 315233
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی دفاع مقدس از 17 کشور دنیا اسیر گرفت.
به گزارش جهان، سعادت جلال‌دوست امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: جنگی که بر ما تحمیل شد، مستقیم و یا غیر مستقیم 27 کشور دنیا از عراق پشتیبانی کردند.

وی افزود: این در شرایطی بود که دشمنان نظام اسلامی از هیچ تلاشی برای تضعیف نظام فروگزار نبوده و حتی در آن شرایط سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند.

جلال‌دوست تصریح کرد: دفاع مقدس برای ملت ایران از بعد دفاعی به بعد معنوی و الهی تغییر یافت و ملت سلحشور کشورمان با توکل به خداوند متعال، قوای متجاوز نظام بعث و حامیانش را شجاعانه شکست داد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای بازخوانی رشادت‌های رزمندگان  است، تصریح کرد: تمام صاحبان اندیشه و قلم باید برای تبیین و باز تعریف توانایی‌های ملت رشید ایران در ‌آن دوران ‌با تحلیل و به تصویر کشیدن زوایای ناپیدای این حماسه شورانگیز آن را برای نسل‌های آینده ماندگار سازند‌.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: این ایام یادآور دفاع مشروع ملتی غیور‌ است که با تمام وجود با تکیه بر ایمان و اعتقاد قلبی و‌ ‌رهبری‌‌های حکیمانه امام راحل از سرزمین‌، شرافت و عزت کشورمان دفاع کردند.

وی اظهار کرد: وحدت ملت ایران با محوریت ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باعث شد از ابتدای انقلاب تا به امروز، جمهوری اسلامی ایران در دنیا و در منطقه سربلند و استوار باشد.

جلال‌دوست یادآور شد: تبیین نقش ولایت در دفاع مقدس، انتقال ارزش‌ها به نسل جوان، معرفی اسوه‌ها و الگوهای دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: باید با فعالیت‌های فرهنگی متنوع نسبت به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و آگاه سازی از اهداف مقدسی که رزمندگان در طول هشت سال با نثار خون پاک خود از آن دفاع کردند اقدام کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *