کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران از 17 کشور دنیا اسیر گرفت

2 مهر 1392 ساعت 1:24

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی دفاع مقدس از 17 کشور دنیا اسیر گرفت.


به گزارش جهان، سعادت جلال‌دوست امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: جنگی که بر ما تحمیل شد، مستقیم و یا غیر مستقیم 27 کشور دنیا از عراق پشتیبانی کردند.

وی افزود: این در شرایطی بود که دشمنان نظام اسلامی از هیچ تلاشی برای تضعیف نظام فروگزار نبوده و حتی در آن شرایط سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند.

جلال‌دوست تصریح کرد: دفاع مقدس برای ملت ایران از بعد دفاعی به بعد معنوی و الهی تغییر یافت و ملت سلحشور کشورمان با توکل به خداوند متعال، قوای متجاوز نظام بعث و حامیانش را شجاعانه شکست داد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای بازخوانی رشادت‌های رزمندگان  است، تصریح کرد: تمام صاحبان اندیشه و قلم باید برای تبیین و باز تعریف توانایی‌های ملت رشید ایران در ‌آن دوران ‌با تحلیل و به تصویر کشیدن زوایای ناپیدای این حماسه شورانگیز آن را برای نسل‌های آینده ماندگار سازند‌.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: این ایام یادآور دفاع مشروع ملتی غیور‌ است که با تمام وجود با تکیه بر ایمان و اعتقاد قلبی و‌ ‌رهبری‌‌های حکیمانه امام راحل از سرزمین‌، شرافت و عزت کشورمان دفاع کردند.

وی اظهار کرد: وحدت ملت ایران با محوریت ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باعث شد از ابتدای انقلاب تا به امروز، جمهوری اسلامی ایران در دنیا و در منطقه سربلند و استوار باشد.

جلال‌دوست یادآور شد: تبیین نقش ولایت در دفاع مقدس، انتقال ارزش‌ها به نسل جوان، معرفی اسوه‌ها و الگوهای دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: باید با فعالیت‌های فرهنگی متنوع نسبت به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و آگاه سازی از اهداف مقدسی که رزمندگان در طول هشت سال با نثار خون پاک خود از آن دفاع کردند اقدام کنیم.


کد مطلب: 315233

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/315233/ایران-17-کشور-دنیا-اسیر-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com