دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

قصاص دو قاتل در شمال کشور

پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 314251
دو قاتل در تنکابن به دار مجازات آویخته شدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن نوشت: دادستان تنکابن اظهار کرد: مهدی - ب ۲۸ سال به اتهام قتل دو نفر صبح پنجشنبه در ملا عام و در میدان شهید شیرودی تنکابن به دار مجازات آویخته شد.

اصغر طالبی افزود: مهدی - ب فرزند قربان علی ۲۸ ساله به اتهام قتل دو نفر به نام‌های سلیمان سعدی پور و گل بهار شهبازی به دوبار قصاص نفس در ملا عام محکوم شده و به دار مجازات آویخته شد، انگیزه قاتل از قتل این دونفر، ناکامی در ازدواج با دختر آنان بوده است.

وی گفت: این جوان عاشق‌پیشه با این عنوان که پدر و مادر دختر عامل این جدایی و ازدواج عشق او با فرد دیگری هستند، از آنها کینه به دل گرفته و پس از گرفتن مرخصی از خدمت سربازی و حضور در شهرستان تنکابن به محل زندگی این پدر و مادر رفته و به قصد انتقام‌جویی ابتدا مادر و دقایقی بعد پدردختر را به قتل می‌ رساند.

دادستان تنکابن گفت: قاتل با وضعیت روحی بسیار بد و پریشان به جنگل‌های حاشیه شهر خرم‌آباد می‌گریزد.

به گفته طالبی، این جوان در هنگام دستگیری در شرایط بسیار بد روحی قرار داشته و با دیدن ماموران پلیس قصد خودکشی داشته، اما با شگردهای ویژه پلیس غافلگیر و دستگیر شده بود.

طالبی افزود: به دلیل اثر بازدارندگی مجازات قصاص، این امر در ملاء عام انجام شد تا ضمن اینکه بزهکاران که انگیزه جنایت در سر دارند، درس عبرت بگیرند و آرامش و امنیت در جامعه برقرار شود.

وی از اعدام قاتل دیگری در زندان شماره دو تنکابن خبر داد و افزود: به استناد کیفرخواست شماره ۱۹۶۵-۰۸۰۷/۱۳۶۸ صادره از دادسرای تنکابن و دادنامه شماره ۸۹-۱۲/۴/۸۷ صادره از شعبه دو دادگاه کیفری استان و دادنامه شماره ۵۸۳ – ۳۱/۴/۱۳۸۷ صادره از شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور و استیذان ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ریاست قوه قضائیه، حکم اعدام سلیمان-و فرزند رحیم علی به جرم قتل عمد مرحوم احمد آهنگر قربانی فرزند نقی که سال ۸۶ در اسب‌چین سلمان‌شهر به وقوع پیوست تایید و این حکم صبح گاه امروز در زندان شماره دو تنکابن واقع در نشتارود اجرا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *