سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

حالا نوبت محاکمه سرکردگان منافقین است

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 313331
یک کارشناس تروریسم گفت: با تعطیلی پادگان اشرف نوبت به پیگیری جدی محاکمه سرکردگان تروریست این گروهک رسیده است.
به گزارش جهان، علی قاسمیان کارشناس و پژوهشگر تروریسم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بالاخره پرونده پادگان اشرف بسته شد و اعضای این گروهک تروریستی برای همیشه از این پادگان غصبی اخراج شدند، اما این فقط قدم اول از مسیری است که باید به فروپاشی تشکیلات نفاق بیانجامد.

وی ادامه داد: پادگان اشرف که به عنوان مقر اصلی این گروهک در عراق، به نوعی نبض این تشکیلات بود و امکانات و شرایط آن تاکنون سرکردگان منافقین را موفق به حفظ تشکیلات و نفرات کرده بود، سرانجام تعطیل شد و این اولین قدم برای نابودی این گروهک تروریست است.

قاسمیان افزود: پادگان اشرف قطعاً اسناد و مدارک مهمی را در خود جای داده که سابقه اقدامات تروریستی و جنایات اعضای این سازمان را نشان می‌دهد، این اسناد و مدارک باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا ابعاد پنهان جنایات منافقین افشا شود.

این کارشناس اضافه کرد: اما هنوز کار به پایان نرسیده است و باید پیگیر محاکمه سران این سازمان تروریستی بود، آن‌ها باید بابت بیش از سه دهه جنایت علیه ملت ایران و عراق مجازات شوند.

قاسمیان اظهار داشت: محاکمه سرکردگان منافقین می‌تواند پروسه فروپاشی گروهک نفاق را تکمیل کند و این اقدام حتی برای اعضای اسیر این فرقه نیز سودمند است.

وی گفت: اعضای رده پایین منافقین که اکثریت این سازمان را تشکیل می‌دهند نیز مصداق بارز نقض حقوق بشر هستند و محاکمه سرکرده‌ها می‌تواند یک بار برای همیشه این افراد را که بخش اعظم زندگی خود را باخته‌اند از زیر سایه سوابق تروریستی سرکردگان خارج کند تا بتوانند مطابق با قانون برای ادامه زندگی، آزادانه در کشوری ثالث اقامت دریافت کنند و یا اینکه به ایران بازگردند.

قاسمیان تصریح کرد: این سرکردگان منافقین هستند که همچنان از هر حربه‌ای برای ادامه فعالیت این گروه استفاده می‌کنند و باید با دستگیری و مجازات قانونی آن‌ها برای همیشه پرونده این سازمان تروریستی را بست.

این کارشناس بیان داشت: دولت عراق با اقدام قانونی خود در تخلیه پادگان اشرف، گامی مهم در جهت مبارزه و ریشه‌کنی تروریسم در کشورش برداشت که این امر مستقیماً بر افزایش امنیت در این کشور مسلمان کمک می‌کند.

وی گفت: با مطالبه مردمی در خصوص محاکمه سرکردگان منافقین باید کشورهای غربی را که برخی از آن‌ها تبدیل به محل رفت و آمد سرکردگان تروریست این گروهک شده‌اند را به واکنش قانونی وادار کرد.

قاسمیان در پایان ضمن اشاره به روند رو به فروپاشی تشکیلات منافقین خاطرنشان کرد: تا نابودی تشکیلات نفاق راه زیادی نمانده و اقدامات رسانه‌ای و حقوقی علیه سرکردگان منافقین باید ادامه پیدا کند تا فروپاشی کامل این تشکیلات محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *