دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰

نخستین گمانه زنی از نتیجه توافق مسکو-واشنگتن

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۰۷
کد مطلب: 313104
به نوشته یک پایگاه صهیونیستی، منابع اطلاعاتی در واشنگتن خبر می‌دهند هیچ شانسی برای ارائه فهرست تسلیحات شیمیایی سوریه ظرف تنها یک هفته وجود ندارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، منابع اطلاعاتی در واشنگتن خبر می‌دهند هیچ شانسی برای ارائه فهرست تسلیحات شیمیایی سوریه ظرف تنها یک هفته وجود ندارد.

ارائه فهرست مزبور ظرف تنها یک هفته از شروط ضمنی توافق امروز بین ایالات متحده و روسیه است که در دیدار بین جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در ژنو حاصل شد.

بنابر ادعای دبکا، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه ابراز داشته که برای این کار دست‌کم به 30 روز زمان نیاز دارد.

سوریه به پیمان منع تسلیحات شیمیایی پیوسته است و اعلام کرده که این اقدام را نه از هراس تهدیدهای ایالات متحده بلکه از آن رو انجام داده که طرح مزبور، طرح روسیه بوده است.

برخی تحلیل‌گران بعضی از بندهای توافق امروز آمریکا و روسیه را مخالف اصول حاکمیت ملی دولت سوریه می‌دانند اما به‌هر حال به‌نظر می‌رسد این توافق راهی برای پیشگیری از تجاوز نظامی به سوریه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *