جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

طرحی که روس‌ها برای سوریه دادند چه بود؟

پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 312598
روزنامه روسی کامرسانت از جزئیات طرح چهار مرحله‌ای خلع سلاح شیمیایی سوریه خبر داده که توسط مسکو به واشنگتن ارائه شده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه روسی «کامرسانت» نوشت: روسیه طرحی را به آمریکا ارائه کرده است که بر اساس آن سوریه در چهار مرحله خلع سلاح شیمیایی می‌شود.

بنابراین گزارش، دمشق در اولین مرحله به عضویت سازمان منع تسلیحات شیمیایی درخواهد آمد. این طرح با هدف جلوگیری از اقدام نظامی ایالات متحده علیه سوریه ارائه شده است.

در حالی که مقامات روسی عصر چهارشنبه از ارائه چنین طرحی خبر دادند اما روزنامه کامرسانت مدعی است که این طرح روز سه‌شنبه به مقامات واشنگتن ارائه شده است.

 در مرحله دوم، سوریه موظف خواهد بود محل تسلیحات شیمیایی خود و محل ساخت آنها را فاش کرده و در سومین مرحله به بازرسان سازمان مزبور اجازه دهد که آنها را مورد آزمایش قرار دهند.

 در مرحله چهارم سوریه با همکاری بازرسان در خصوص نحوه نابودی این تسلیحات تصمیم خواهد گرفت. کامرسانت که ارتباطات قوی با وزارت خارجه روسیه دارد، نوشته است که هنوز در خصوص مسوول نابودی این سلاح‌ها تصمیم‌گیری نشده اما ممکن است آمریکا و روسیه با هم این کار را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *