جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

اصلاح‌طلبان شورا این پیام را بخوانند

سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 312196
مقام معظم رهبري درباره اهميت كار شوراهاي شهر فرموده‌اند: دخالت جناح‌بندی‌ها و انگیزه‌های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در این وظیفه‌ی زهر مهلکی است که شوراها را از کار می‌اندازد و آن را کم سود و گاه، زیانبخش می‌سازد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقام معظم رهبري حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۸ ارديبهشت ماه ۱۳۸۶ پیامی را به مناسبت آغاز به کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صادر كردند.

متن پیام رهبر فرزانه انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدای بزرگ را سپاس که اکنون بار دیگر با همت و حماسه‌ی مردم، شوراهای اسلامی شهر و روستا به دوره‌ی تازه‌یی گام می‌نهند و فصل دیگری در خدمتگزاری برگزیدگان مردم آغاز می‌گردد.
انتخابات ۲۴ آذر گذشته، با نصابی برتر از همه ی انتخاب‌های نوع خود، کشور را در پوشش گسترده‌ی شوراهایی قرار داد که طبق قانون اساسی مدیریت شهر و روستا را بر عهده دارند و نمادی دیگر از اداره ی کشور به دست مردم را در برابر چشم همگان می‌گذارند.

اعضاء این شوراها باید قدردان مشارکت مردم باشند که در این دوره بیش از گذشته نشان داده شد، و خود را وقف خدمتی کنند که بر زندگی روزمره‌ی اهالی شهر و روستا دارای تأثیری مستقیم و نزدیک است.

بنیاد این نهاد اجتماعی بر حل عملگرایانه‌ی مشکلات عینی و مشخص مردم در شهر و روستا است و هدف آن راحت تر و اخلاقی تر کردن زندگی شهروندی است.

توفیق شوراها در دستیابی به این هدف، سرمایه ی ارزشمند « اعتماد عمومی » را افزایش می‌بخشد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همه‌ی عرصه‌های پیشرفت و توسعه‌ی کشور می‌شود.

یک شرط اساسی آن است که انگیزه‌های جناحی و حزبی، این شوراها را عرصه‌ی تاخت و تاز خود نکند و آن را از کار اصلی خود باز ندارد. توفیق نسبی شوراهای دور دوم در مقایسه با دوره ی پیش از آن در بسیاری از کلانشهرها، آزمون عینی این حقیقت است.

این شرط، به ویژه در گزینش شهرداران و دهیاران، اهمیت می‌یابد. ملاک این گزینش، باید امانت و دینداری، کفایت و کارآمدی، نجابت و حسن سلوک با مردم باشد.

دخالت جناح‌بندی‌ها و انگیزه‌های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در این وظیفه‌ی مهم، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می‌اندازد و آن را کم سود و گاه، زیانبخش می‌سازد.

در نظارت و حسابرسی از کار شهردار و دهیار نیز، شورا باید عینا همین امر مهم را در برابر چشم داشته باشد و جز تکلیف بزرگ الهی خود، چیزی را در نظر نگیرد.

در فهرست خدماتی که شوراها به آن می پردازند باید حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها، و پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی، و رعایت زیبایی و استحکام بناها، و ترویج فرهنگ نظم و قانون، و گسترش نمادهای دین و اخلاق، و آسان‌سازی خدمت‌رسانی و عدالت و فراگیری در خدمات شهری و توسعه فضای سبز و اهتمام به سلامت محیط زیست، و توجه به نیازهای جانبازان و مصدومان جسمی، و نگاه عدالت‌گستر به محله‌ها و اشخاص محروم، و توجه ویژه به بانوان و نیز به جوانان، برجسته شود و همواره در مد نظر قرار گیرد.

خدای متعال را همواره حاضر و ناظر کار خود بدانید و خدمتی را که مردم بر دوش شما نهاده‌اند، به عبادتی بزرگ و موجب تقرب به خداوند مبدل نمایید.

امید است خداوند متعال از تلاش شما خشنود گردد و دعای حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه شامل حال شما باشد.

والسلام علیکم

سیدعلی خامنه‌ای

۱۳۸۶.۲.۸
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *