پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۲

اولین جایی‌که درباره‌جانبازان توضیح‌می‌خواهد

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 311940
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وقتی جانبازی در مورد مشکلاتش در مصاحبه‌ای صحبت می‌کند، اولین جایی که از دستگاه‌های مسئول از ما در مورد رسیدگی به وضعیت او توضیح می‌خواهد دفتر رهبری است.
به گزارش جهان، حسن خسروآبادی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با تسنیم در مورد آمار تقریبی جانبازان گفت: تعداد شهدای ما در جنگ تحمیلی ۲۲۰ هزار نفر است و در حال حاضر ما ۵۰۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده داریم. رسیدگی به مشکلات عدیده این تعداد جانباز و آزاده کار مشکلی است.

وی افزود: امیدواریم ریاست محترم جمهوری با درایت خویش امکان ادامه فرآیند پرداخت مطالبات به جامعه ایثارگری را فراهم کند.

خسروآبادی با اشاره به دقت مقام معظم رهبری در مورد مشکلات جانبازان و ایثاگران گفت: مقام معظم رهبری از مشکلات جامعه ایثارگری با خبر هستند. به عنوان مثال وقتی جانبازی در مورد مشکلاتش در مصاحبه تلویزیونی و رسانه‌ای صحبت می‌کند، اولین جایی که از دستگاه‌های مسئول از ما در مورد رسیدگی به وضعیت او توضیح می‌خواهد دفتر رهبری است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد قوانین مربوط به اعلام فوت یا شهادت جانبازان جنگ تحمیلی گفت:طبق قوانین بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان ۷۰ درصد پس از فوت، شهید اعلام شده و جانبازانی که بر اثر جراحات وارده در جبهه از دنیا بروند نیز شهید محسوب می‌شوند. خارج از محدوده اعلام شده مابقی جانبازان متوفی، در آمار شهدا ثبت نمی‌شوند.

خسرو آبادی در ادامه تصریح کرد: پزشکان بنیاد شهید که به پرونده‌های جانبازان در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد رسیدگی می‌کنند هیچ کدام از بنیاد حقوق نمی‌گیرند. و بدین ترتیب نیازی به اعلام رضایت بنیاد برای حکم خود ندارند. آن‌ها از اساتید دانشگاهی هستند و خودشان هم اکثرا جزو رزمندگان و ایثارگران بوده و از شرایط میادین جنگ و نوع جانبازی‌ها به لحاظ حضور در جبهه اطلاع کامل دارند. و نظرشان به عنوان یک متخصص برای ما شاخص است و هیچ مقام دولتی بعد از نظر پزشکی نمی‌تواند حکم مربوطه را تغییر دهد، حتی رئیس جمهور.

ما بر اساس قوانینی که وجود دارد درصد جانبازی افراد را مشخص می‌کنیم و اگر افرادی مدعی هستند که عوارض جانبازی‌شان طی سال‌های بعد بیشتر شده است باید بتوانند آن را ثابت کنند و طبق آن درصد بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يك فكري به حال ما جانبازان 20 درصد بكنيد؟ هيچ امتيازي نداريم جز عذاب براي خانواده!
سلام
جانبازی که موج انفجار گرفته چطوری میتواند ثابت کند که مشکلاتش بیشتر شده است؟ چون فردی که موج انفجار میگیرد متوجه نیست که باید دنبال درصد جانبازی و مدرک جورکردن باشد .کمی منصف باشیم