سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۴
۱
روایت مستند یک شاهد عینی ۱۱ سپتامبر،

افشاگری‌بزرگ با انتشارتصاویری ازانبارهای سلاح‌های شیمیایی آمریکا

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 311737
نشست مطبوعاتی فیلم مستند «پرونده‌های K.S» با حضور احسان محمدحسنی مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج و نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره فیلمسازان مستقل «افق نو» در نخلستان سازمان اوج برگزار شد.
افشاگری‌بزرگ با انتشارتصاویری ازانبارهای سلاح‌های شیمیایی آمریکا
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در این نشست نادر طالب‌زاده با ابراز خوشحالی برای فرصت ایجاد شده برای انجام کار ایجابی در حوزه رسانه گفت هر چه جلوتر می‌رویم ایران در عرصه رسانه بیشتر دیده می‌شود. با توجه به تمرکز رسانه‌ای که بر روی مسائل سیاسی وجود دارد باید در این عرصه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز از فیلم پیشتازی رونمایی می‌کنیم گفت: این فیلم ماجرای یکی از شاهدین واقعه ۱۱ سپتامبر است. ما درباره این موضوعات کم کار کرده‌ایم. این موضوعات حساس و برای آمریکا عصبانی‌کننده است که به حذف سازنده‌ها و یا تحریف آثار آنها در این رابطه می‌پردازند.

دبیر جشنواره افق نو با اشاره به افشاگری‌های که پیش از این در مورد جنایات آمریکا صورت گرفته گفت: اسکات ریتر تفنگدار سابق نیروی دریایی و هنگس فیلیکس یکی از ناظران سازمان ملل کسانی بودند که در مورد نبود سلاح‌های شیمیایی در عراق افشاگری کردند و تاکید کردند که حمله به عراق اشتباه است ولی با این حال آمریکا به عراق حمله کرد. ریتر بعدها در کتابی به نام «هدف ایران» به افشاگری‌های خود ادامه داد اما آمریکایی‌هایی ریتر را با یک پرونده جدید در مورد انحرافات جنسی به دور انداختند. آنها بسیاری از شاهدان ۱۱ سپتامبر را نیز کشتند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000311/nf00311737-1.jpg

طالب‌زاده در معرفی سازنده مستند پرونده KS گفت: این فرد عضوی از فیما بوده است و تنها کسی است که از حادثه ۱۱ سپتامبر تصاویر ویژه‌ای دارد. این فرد تصاویری از انبارهای سلاح‌های اتمی و شیمیایی آمریکا نیز دارد.

وی در تشریح مستند پرونده‌های KS گفت: بخش اعظم این مستند تصاویری از انبارهای سلاح‌های شیمیایی آمریکاست. از کجا معلوم که گازهای شیمیایی که عراق برعلیه ایران استفاده کرد از همین انبارها نباشد. سارین، تاون و خردل گازهایی بودند که عراق برعلیه ایران استفاده کرد. گفته شده است مواد اولیه این گازها از آلمان وارد شد ولی چه کسی می‌توانست این گازها را به سلاح تبدیل کند، چرا باید صدام این سلاح را بسازد در حالی که کارخانه آنها قبل از جنگ وجود نداشت.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000311/nf00311737-2.jpg

دبیر جشنواره افق نو افزود: در این فیلم برخی از تصاویر به صورت تصادفی جمع شده است، انبارهایی که در کلرادو، یوتا و ویرجینیا به انبار سلاح‌های اتمی و شیمیایی می‌پردازند از تصاویر این فیلم هستند. انبارهای بزرگی که در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند.

طالب‌زاده با اشاره به اتهاماتی که دولت آمریکا این روزها به دولت سوریه وارد می‌کند گفت: آمریکایی‌ها خود سازنده، انبار‌کننده و استفاده‌کننده از این سلاح‌ها هستند با این حال سوریه‌ را متهم می‌کنند. در حالی که هفتاد درصد مردم آمریکا مخالف حمله به سوریه هستند اما دولت این کشور بر این کار تاکید دارند.

وی اضافه کرد: پس از حمله شیمیایی عراق به ایران، بیش از ۵۰ کمپانی آلمانی در سال ۹۲ به دادگاه‌های آلمان کشیده شدند، آنها متهم به صادرکردن مواد سلاح‌های شیمیایی به عراق بودند. در آن زمان ایران در این باره سکوت کرد، بعید نیست که صدام از بمب‌های آماده آمریکا در جنگ با ایران استفاده کرده باشد. در حمله‌های شیمیایی که در سال ۶۴ به جزیره مجنون می‌شد رزمنده‌های ایرانی برای دفع این مواد شیمیایی از ماسک استفاده می‌کردند.

این تهیه‌کننده و کارگردان با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد از فیلمهای موجود در این مستند از فیلمبرداری‌های شخصی سان انفیلد هست، گفت: وی در سال ۲۰۰۲ و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر فیلمهایی از واقعیت این حادثه ضبط کرده است، ماموران آمریکایی بسیاری از این فیلمها را ضبط کردند اما سان انفیلد بخشی از آنها را پنهان کرد و در رسانه‌ها منتشر کرد. در این فیلم‌ها نشان داده می‌شود ماده‌ای به نام نانو ترماید در حادثه ۱۱ سپتامبر استفاده شده، این مواد خاصیتی داشت که حتی ۲۱ روز بعد از این حادثه مواد فلزی ساختمانها در حال ذوب‌شدن بودند. این مدرک سنگینی بر علیه آمریکاست که برج‌های دوقلو به وسیله هواپیمایی که با آنها برخورد کردند فرو نریخته است.

طالب‌زاده با اشاره به پناهنده شدن سان انفیلد به آرژانتین گفت: در مورد ۱۱ سپتامبر فیلمهای زیادی ساخته شده است، اما این فیلم، فیلمی از تنها بازمانده و شاهد این حادثه است که توانسته تصاویری از این حادثه را ضبط کند.

وی اضافه کرد: ما در زمان حساسی فیلم را رو کردیم و این کار نه تنها در ایران که در کل جهان انجام می‌شود. فیلمی بین‌المللی در مورد یک جنایت بین‌المللی ساخته شده است و ما امروز آن را منتشر می‌کنیم. آنها دارند فیلم «گلاب» و «آرگو» را برعلیه ایران پخش می‌کنند، فیلم‌های جدیدی نیز برعلیه ایران تولید می‌کنند ولی ما در جواب آنها یک مستند که بر مبنای واقعیت است را منتشر می‌کنیم. ۱۱ سپتامبر واقعه‌ای است که به خاطر آن ما را تحت فشار گذاشته‌اند.

تهیه‌کننده برنامه راز با اشاره به صحبت‌های پروفسور بویل در برنامه تلویزیونی راز گفت: وی در تماسی که با این برنامه داشت تاکید داشت که تحریم‌ها علیه ایران غیرمشروع است. او می‌گفت چرا ایران به خاطر این تحریم‌ها شکایت نکرده است، او حتی نامه‌ای به دفتر ریاست‌جمهوری ایران در این باره نوشته بود. ما در برنامه‌ها راز می‌خواستیم با سان انفیلد ارتباط زنده داشته باشیم ولی به دلایل سیاسی این ارتباط حاصل نشد.

طالب‌زاده در تشکیل قسمت اول این مستند سه قسمتی گفت: در قسمت اول این مستند کلیات موضع‌های آمریکا نشان داده می‌شود و سلاح‌های شیمیایی و اتمی آمریکا به نمایش درمی‌آید. دست آمریکایی‌ها جنایات مختلف خونی است. آنها سلاح‌های شیمیایی پیچیده‌ای دارند.

وی با ابتکار خواندن پخش این فیلم در ایران گفت: ما فرصت خوبی در مراکز دولتی و غیردولتی داریم، ما در رسانه‌های خود باید میانبر بزنیم و ابتکار به خرج بدهیم. این فیلم از ۱۰ فیلم اکشن جذاب‌تر است چون به سرنوشت ما بستگی دارد. اکنون که ما آنها را به خاطر جنایتشان به دادگاه نکشیده‌ایم باید در جنگ رسانه‌ای علیه آنها اقدام کنیم.

دبیر جشنواره افق نو با اشاره به یکی از گاف‌های رسانه‌ای غرب گفت: ساختمان شماره ۷ یکی از بزرگترین مراکز سیا است. ۲ دقیقه قبل از اینکه این ساختمان سقوط کند خبرنگار بی‌بی‌سی خبر سقوط این برج را مخابره کرد.

طالب‌زاده در ادامه گفت: زمانی ما روایت فتح را می‌ساختیم که عرفان جنگ را نشان دهیم، اکنون باید فیلم‌هایی پخش کنیم که جنایت آمریکا را نشان دهیم. تهران یکی از حامیان حق است. متاسفانه کنفرانس افق نو که قرار بود در مقطعی حساس پخش شود به دلایلی به عقب انداخته شد.

در این نشست خانم کوتان وکیل مدافع ایران در شکایت بر علیه فیلم آرگو و آقای بسن یکی از نویسنده‌های مطرح فرانسوی و همچنین غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس افق نو حضور داشتند.


مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج:
از هنرمندان مستقل در برابر خفقان رسانه ای غرب حمایت می کنیم

احسان محمدحسنی مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج با اشاره به نزدیک بودن سالگرد واقعه ۱۱ سپتامبر گفت: همزمان با سالروز این واقعه و نزدیکی به التهابات منطقه مخصوصا کشور سوریه از این مستند پرده‌برداری می‌کنیم. این مستند سندی متقن در افشای جنایات آمریکاست. صاحبان اثر به دلیل خفقان و ترس از جان و امنیت خانواده خود بدون هیچ نام و یا تیتراژی به اکران این فیلم می‌پردازند. پدید‌آورندگانی که در متن آزادی بیان نفس می‌کشند ولی از جان خانواده‌هایشان می‌ترسند.

وی در ادامه گفت: پدیدآورندگان این اثر از اوج به عنوان یک مجموعه مردمی و تخصصی استفاده کردند و اثر خود را پخش می‌کنند. این اثر سینمایی مستند با حمایت سازمان اوج تولید و در رسانه‌های جهان اکران می‌شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000311/nf00311737-3.jpg

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج با اشاره به اینکه ایران یکی از قربانیان سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه شیمیایی است گفت: موضوع استفاده از این سلاح‌ها یکی از دغدغه‌های اصحاب رسانه و هنرمندان کشور است، آمریکایی‌ها خودشان را برای حمله و موشکباران یک ملت به اتهام اثبات نشده استفاده از سلاحهای شیمیایی آماده می‌کنند، در حالی که در این مستند نشان داده می‌شود که خودشان بزرگترین سازنده، انبارکننده و فروشنده سلاح‌های اتمی، میکروبی و شیمیایی هستند. با اکران این اثر حجت بر ما تمام می‌شود.

محمدحسنی اضافه کرد: سان انفیلد امروز فراری است، او آسیب‌های بسیار زیادی از سرویس‌های امنیتی آمریکا دیده است. سازنده این فیلم نیز چون می‌خواهد به فعالیت خود در آمریکا و اروپا ادامه دهد بدون تیتراژ این اثر را اکران می‌کند.

وی با تاکید بر حمایت سازمان اوج از فیلمسازان مستقل گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که اوج با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و علاوه بر پرورش جوانان عرضه هنر و رسانه از تمامی هنرمندان و اصحاب رسانه خارجی کشور که وابستگی به حکومت ندارند و دارای منش آزاد و مستقل هستند حمایت می‌کنند. همین الان چند پروژه مانند فیلم «پرونده‌های KS» در حال حمایت است.

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج افزود: این نشست فراخوانی به همه هنرمندان آزاد و مستقلی است که به دلیل خفقان رسانه‌ای غرب حمایتی از آنها نمی‌شود. سازمان اوج اعلام می‌کند که از آنها حمایت می‌کنند و تا پایان خلق اثر در کنارش می‌ایستد.

محمدحسنی در پایان از درخواست ۴۰ شبکه تلویزیونی با زبان‌های مختلف خارجی برای پخش این مستند خبر داد و گفت: در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم، این اثر در کنداکتور ویژه شبکه یک پخش می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید سعید موسوی
خدا حفظتون کنه که همیشه طرف حق هستید
برای بنده هم سواله که چرا اسرائیل جنایتکار با هولوکاستی که هرچند خیلی آب و تاب دادن بهش و هرچند مربوط به یهودیانه نه اسرائیل ولی اینطور داره از اروپا و آمریکا باج میگیره ولی کشور عزیز ما بر اساس تحریمهای یکجانبه آمریکا که بخش اعظمش ربطی به تحریمهای سازمان ملل نداره هیچ شکایتی مبنی بر خسارات بیشماری که به مردم مظلوم ایران وارد شده نمیکنه مخصوصا اینکه سازمان ملل اعتراف کرده که ایران دنبال انرژی هسته ای صلح آمیز بر اساس پیمان ان پی تی هستش
امیدوارم آقای ظریف بعد از فیسبوک بازیهاشون اقدامات عملی برای رفع تحریمها و شکایت و گرفتن جریمه بابت تحریمهای بی مورد آمریکا