پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
دبیرکل اتحادیه عرب:

حمله به سوریه باعث انفجار منطقه می‌شود

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 311671
نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که حمله به سوریه همه منطقه را شعله ور خواهد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی نوشت: بیانیه‌های اتحادیه عرب که در آن مداخله شورای امنیت و اتخاذ تصمیمات بازدارنده در سوریه را خواستار شدیم به این معنی نیست که این اتحادیه با حمله علیه سوریه موافق است.

وی افزود: پناه بردن به سازمان ملل به معنای ناتوانی اتحادیه عرب نیست زیرا ما در سایه یک نظام بین‌المللی زندگی می‌کنیم و در مرحله کنونی به یک شرایط دشوار رسیدیم و مشکل به دلیل عدم حل و فصل بحران سوریه بزرگتر شده است.

العربی در ادامه ضمن رد حمله نظامی به سوریه افزود: ما مخالف حمله آمریکا به سوریه بدون موافقت شورای امنیت هستیم.

وی درباره حمله آمریکا به سوریه با هدف اجرایی شدن طرح آمریکایی موسوم به طرح "خاورمیانه بزرگ" گفت: من توطئه ها و سناریوها را قبول ندارم و اساسا مخالف تفکر هرگونه توطئه هستم.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب هفته گذشته نیز در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که این اتحادیه با هرگونه جنگ در سوریه مخالف است و طی نشستی که در سطح وزرای خارجه کشورهای عربی برگزار شد اتحادیه عرب ارائه راهکار سیاسی مطابق را با قوانین بین‌المللی خواستار شد.

نبیل العربی افزود: سوریه یکی از کشورهای موسس اتحادیه عرب است و بلافاصله پس از پایان گرفتن درگیری‌های جاری مجددا عضو این اتحادیه خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به جانبداری روسیه و چین از سوریه اعلام کرد، این دو کشور نظام سوریه را نظامی قانونی می‌دانند و مخالف هرگونه اقدام نظامی در این کشور هستند.

اتحادیه عرب چندی پیش در بیانیه ای ضمن متهم کردن دولت بشار اسد به استفاده از سلاح های شیمیایی در حومه دمشق اعلام کرده بود که حمله به سوریه باید از طریق شورای امنیت صورت بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *