جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

حمله به مسجدشیعیان در افغانستان

پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 311113
دست‌کم سه نمازگزار شيعه در حمله شبه نظاميان به مسجدي در کابل،پايتخت افغانستان زخمي شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از پرس‌تی‌وی، نيروهاي امنيتي افغانستان گفتند،اين حمله در ساعات اوليه روز پنجشنبه ( ۱۴ شهريور) زماني روي داد که مهاجمان ملبس به يونيفورم پليس افغان وارد مسجد شدند و به روي نمازگزاران آتش گشودند.

نيروهاي امنيتي افغانستان بلافاصله پس از اين حمله دو تن از مهاجمان را کشتند.

سازمان اطلاعات افغانستان در بيانيه‌اي اعلام کرد : « دو تبعه پاکستاني مجهز به سلاح AK-۴۷ guns، دو اسلحه، دو چاقو و مهمات وارد مسجد امام حسن مجتبي (ع) د رغرب کابل شدند. مهاجمان اقدام به تيراندازي بي هدف عليه نمازگزاران کردند که در نتيجه سه نفر زخمي شدند.»

تاکنون هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است اما مقام‌هاي رسمي افغانستان اغلب طالبان در مسئول اين گونه حملات مي‌انند.

از نيمه اول سال ۲۰۱۳ ميلادي تا کنون تلفات غير نظاميان در افغانستان به طور فزاينده‌اي افزايش يافته است.

هيات ماموريت امداد سازمان ملل در افغانستان(UNAMA) در ۳۱ جولاي با انتشار گزارشي از افزايش fda از ۲۳ درصدی تلفات غير نظاميان در کشور جنگ زده افغانستان در شش ماه اول سال ۲۰۱۳ ميلادي در مقايسه با سال گذشته خبر داد.

بنابر گزارش سازمان ملل ، شمار غير نظاميان کشته شدن در درگيري‌هاي مرتبط با جنگ از ۱۱۵۸ نفر در سال گذشته به ۱۳۱۹ نفر افزايش يافته است. بنابر اين گزارش، آمار غيرنظاميان زخمي شده در اين مدت نيز در مقايسه با ۱۹۶۷ نفر در سال ۲۰۱۲ ميلادي، به ۲۵۳۳ نفر در سال ۲۰۱۳ ميلادي افزايش يافته است

گزارش سازمان ملل افزايش تلفات غير نظاميان را با تشديد درگيري ميان طالبان و نيروهاي دولتي افغانستان مرتبط مي‌داند.

امريکا و متحدانش درچارچوب بخشي از به اصطلاح جنگ بر ضد ترور واشنگتن، در سال ۲۰۰۱ ميلادي به افغانستان حمله نظامي کردند. گرچه اين حملات در ابتدا موجب برکناري طالبان از قدرت در اين کشور شد اما به رغم حضور هزاران نيروهاي تحت امر امريکا، ناامني در اين کشور همچنان در سطح بالايي قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *