سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

استانی که بارانداز قاچاقچیان کالا است

دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 310411
رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرزگفت: موقعیت جغرافیایی خاص استان البرز آن را به بارانداز کالای قاچاق باندهای فعال تبدیل کرده است.
به گزارش جهان، سعید شفیعیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: موقعیت خاص و جغرافیائی استان البرز به عنوان چهار راه غرب و شمال کشور و همچنین قرار گرفتن این استان بر سر راه ۱۶ استان پرجمعیت مرزی به پایتخت باعث انتخاب این منطقه به عنوان بار انداز کالای قاچاق توسط باندهای فعال در امر قاچاق شده است.

وی اظهار کرد: ارگان‌های و دستگاه‌های مرتبط با موضوع قاچاق باید نظارت خود را در این راستا افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کالاهای قاچاق علاوه بر آسیبی که به تولید داخلی وارد می‌کند‌، سلامت مصرف‌کنندگان را نیز تهدید می‌کند‌.

وی افزود: در تولید بسیاری از این کالاها کیفیت مطلوب رعایت نشده و حتی زمان مصرف بسیاری از آنها گذشته است که این امر تهدیدی برای سلامت مصرف‌کنندگان است‌.

وی افزود: مصرف لوازم آرایش‌، مواد خوراکی و مشروبات الکلی که نحوه تولید و بهداشت مواد تولیدی در آنها نامشخص بوده، ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیر‌ی‌ به سلامت بدن وارد کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کشف مشروبات الکلی دست ساز در استان اشاره کرد و گفت‌: بیش از هزار و ۶۰۰ لیتر مشروبات الکلی دست ساز از ابتدای سال تا کنون طی سه عملیات جداگانه ضبط شده است.

این مسئول تصریح کرد: در این ارتباط چهار متهم اصلی به همراه سایر عوامل مرتبط به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی گفت: رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز همراهی و همکاری مردم در عدم استفاده از این کالاها به خصوص مضرات مادی و معنوی استفاده از این کالاها در زمینه‌های خوراکی‌، بهداشتی و آرایشی را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: این امر خود موجب کسادی و از رونق افتادن تقاضای کالاهای قاچاق و کاهش سودهای ناپاک و بادآورده سوداگران شوم و از بین بردن تبعات منفی آن برای جامعه خواهد شد.

وی در پایان از ساخت مستند "ب" با مضمون قاچاق در استان خبر داد و گفت: بدون شک تولید این مستند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف کالای قاچاق در بین مردم خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *