يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

حمایت ونزوئلا از سوریه

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 310295
رئیس جمهور ونزوئلا طی بیانیه‌ای از آمادگی دولت این کشور برای حمایت از دولت سوریه برای مبارزه با تروریست‌های این کشور عرب زبان و حمله احتمالی کشورهای غربی به این کشور خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«آپورئا» نوشت: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه طی بیانیه‌ای از آمادگی این کشور برای یاری رساندن به دولت سوریه به منظور مبارزه با تروریست در این کشور عرب زبان خبر داد.

مادورو در این بیانیه همچنین از حمایت این کشور از سوریه در برابر حملات ناعادلانه آمریکا و متحدانش به این کشور خبر داد.

در این بیانیه مادورو چنین نوشته است: از برادران سوری خود می خواهیم تا بار دیگر برای برافراشتن و حفظ هویت خود دست از ایستادگی برندارند، این کشور در تمام تاریخ زندگیش برای حفظ وحدت، آرامش، حاکمیت و استقلال خود ایستادگی کردند، امیدواریم که در این وضعیت بحرانی نیز مجدداَ ایستادگی کنند.

وی در این بیانیه همچنین از علاقه شدید هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا از جهان عرب خبر داد و به حمایت او از مردم فلسطین اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه چنین آمده است: کشورهای غربی در هر نقطه‌ای از جهان که فریاد ضد امپریالیستی سر دهند، درصدد بر‌می‌آیند تا آن نقطه از جهان را با خاک یکسان کنند. ما از مقامات سوری می خواهیم بدانند که در هر صورت حمایت کشور ما را خواهند داشت.

رئیس جمهور ونزوئلا هفته گذشته در مصاحبه‌ای خبری ضمن هشدار به مقامات آمریکایی برای حمله احتمالی این کشور به سوریه از جهانیان خواست تا به صورت یک صدا هرگونه دخالت کشورهای غربی در امور داخلی سوریه را به شدت محکوم کنند.

مادورو در خصوص اهداف مقامات کشورهای غربی گفت: مقامات کشورهای غربی درصدد برآمده‌اند تا کشور سوریه را از بین ببرند. ما به آمریکا هشدار می‌دهیم. از جهانیان می خواهیم تا در برابر این اقدامات کشورهای غربی واکنش نشان دهند و اقدامی کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه افزود: هر گونه حمله به سوریه باعث ایجاد جنگی بسیار تاسف‌بار خواهد بود. ما خواهان برقراری صلح در کشور سوریه هستیم و می‌خواهیم تا درگیری‌های داخلی این کشور هرچه سریع‌تر از طریق به کارگیری راه حل‌هایی صلح آمیز حل و فصل شود.

وی در ادامه افزود: مقامات کشورهای غربی بویژه آمریکا با بهانه اینکه رژیم سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است در صدد برآمده‌اند تا در امور داخلی این کشور دخالت کنند. هدف اصلی این کشورها دستیابی به ثروت موجود در این کشور یعنی نفت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *