يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 9 Jun 2024
 
۰

آمریکا در کمک به مصر تجدیدنظر می کند

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 306471
واشنگتن، روز پنجشنبه، اعلام کرد درخصوص کمک های خود به مصر «در همه اشکال» بر سر کشتار خونین طرفدارن «محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع این کشور تجدیدنظر خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "جن پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "به ارزیابی و تجدیدنظر در کمک های خود به مصر در همه اشکال ادامه خواهیم داد."

پساکی همچنین «حملات وحشیانه» روزهای اخیر را به کلیساهای قبطی ها و ساختمان های دولتی در مصر محکوم کرد و گفت:« این حملات در حال حاضر فضای شکننده امنیتی را تشدید می کند.»

همچنین روز گذشته، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به کشتار خونین معترضان طرفدار مرسی توسط نیروهای امنیتی مصر، مانور نظامی با مصر را که قرار بود ماه آینده برگزار شود، لغو کرد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت مصر، حداقل 576 نفر در درگیری های دو روز اخیر این کشور کشته و سه هزار و 717 نفر زخمی شده اند. در عین حال با توجه به تعداد زیاد زخمی های مصر و شدت جراحات آنها احتمال افزایش تلفات همچنان وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *