دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۲

نامه جمعی از اعضای فراکسیون رهروان و اصولگرایان در واکنش به اظهارات ترکان

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 306432
تعدادی از نمایندگان مجلس از فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت در نامه‌ای خطاب به هیات رئیسه مجلس نسبت به اظهارات روز گذشته ترکان(مشاور رییس‌جمهور) اعتراض کرده و از هیات رئیسه خواستند این موضوع را پیگیری کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در این نامه آمده است:

هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

نظر شما را به فرازی از یادداشت جناب آقای ترکان مورخ ۲۳ /۵/ ۹۲ در روزنامه شرق جلب می نماییم.

«محاسبه میزان نزدیکی نظرات نمایندگان با مردمی که به آن ها رای داده اند اگر این حرف ها حرف دلشان بود در دور بعدی هم حتما به آن ها رای دهند اما اگر نظرات و حرف های برخی نمایندگان حرف دل مردم نیست که به آن های رای داده اند در دور بعد در رای دادنشان تجدید نظر کنند»

طبق ماده ۷۷ و ۲۴ بند ۱۱ آئین نامه مجلس شورای اسلامی که اشاره به استقلال رای و نظر و حفظ شان و شئون نمایندگان مجلس دارد از هیئت رئیسه محترم انتظار می رود با عنایت به یادداشت فوق در جهت انجام وظیفه مسئولیتی که برای پایبندی به آن سوگند یاد نموده اید اقدام لازم را مبذول نمایید زیرا جناب آقای ترکان قبل از این که نمایندگان رای بدهند نفرمودند نگران چه چیزی هستند و چرا توجه نفرمودند امروز با دوران تصدی وزارت ایشان که حداقل ۱۶ سال از آن می گذرد فرق دارد. دوره ادبیات تهدید و دیکتاتورمآبانه سپری شده است و باز هم خاطر نشان می کنیم ایشان مشاور جناب آقای روحانی هستند که شعارشان تدبیر و اعتدال می باشد و ما نمی دانیم مضامین این نامه چه سنخیتی با اعتدال دارد و جا دارد محترمانه خدمت رئیس جمهور محترم یادآور شویم این نغمه مشابه همان نغمه افراطی دوره جناب آقای خاتمی است که چهره اصلاحات را به تندی و افراطی گری در اذهان همه مردم عزیز ترسیم نمود، نکند خدای ناکرده با کوک شدن این سازها در اطراف ایشان همان بلایی که سر اصلاحات آمد بر سر گفتمان اعتدال بیاید.

در پایان به آقای ترکان متذکر می شویم منظور ایشان به کدام مردم است، مردمی که به مجلس اصولگرای ولایی رای دادند همان خالقان حماسه ۹ دی که در مقابل هر گونه فتنه و انحراف تمام قد ایستاده و در بزنگاه های تاریخی وفاداری به مقام عظمای ولایت و پیابندی خود را بر اساس و اصول انقلاب اسلامی مکرر صادر کرده اند.

و اما کلام آخر را با رئیس جمهور محترم داریم، جناب آقای روحانی زنگ هشدار را آقای ترکان مشاور جنابعالی با این ادبیات که قطعا از گذشته با خود به ارث برده اند به صدا در آورد. هشدار برای گریز از افراط، هشدار برای پرهیز از تندروی ها، هشدار از مرز بندی های خودمحورانه و خودخواهانه، نگرانیم که ارمغان بزرگ شما برای ملت عزیزمان که همانا تدبیر و اعتدال است با این نوع تندروی ها به یغما برود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *