جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۲

سايت خاتمي ادعاي نجفي را تكذيب كرد+عکس

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب: 306238
آقاي نجفي! براي روشن‌شدن مطلب بايد گفت حرف جنابعالي تا حدي صحيح است، آنجا كه گفته‌ايد "سايت‌هاي هدايت شده خارجي" اما اميدواريم منظورتان پایگاه اطلاع‌رساني رسمي سيد محمد خاتمي رئيس جمهور اسبق کشورمان نباشد كه متن نامه شما و همفکران‌تان با امضاي شما در آن به وضوح ديده مي‌شود.
به گزارش گجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پس از سخنان "عليرضا زاكاني" نماينده اصولگراي مجلس نهم درباره حمايت، دخالت و تحريك مردم به تظاهرات‌هاي غير قانوني در فتنه 88 توسط وزير پيشنهادي آموزش و پرورش، "محمدعلي نجفي" به دفاع از خود پرداخت.

پس از دفاعيات نجفي و رد حمايت و دخالت وي در فتنه، "مشرق" در مطلبي با عنوان "امضاي نجفي روي کارت سوخت فتنه"، اقدام به انتشار نامه سراسر توهين، افترا و بهتان چندي از فتنه‌گران در فتنه 88 كرده كه نام آقاي "نجفي" نيز به عنوان يكي از امضاكنندگان و تأييدكنندگان اين نامه، در كنار ديگر امضاکنندگان ديده مي‌شود.

از سوي ديگر، ظهر امروز نجفي در پاسخ به سوال چندنفر از نمايندگان مجلس مبني بر شبهه‌دار بودن پاسخ‌هاي آقاي نجفي و اسناد موجود، جوابي داده كه نياز به توضيحات بيشتر دارد.

در اين راستا، مشرق براي روشن‌شدن موضوع، اقدام به انتشار منبع مستند ديگري از دخالت، حمايت و تحريك مردم توسط آقاي نجفي مي‌كند.

نمايندگان مجلس در سؤال خود از آقاي نجفي پرسيده‌اند: «پس از دفاعیات جنابعالی مطالبی در صحن علنی مطرح گردید که شبهاتی برای نمایندگان محترم که ضرورت دارد با اطلاع کامل رأی دهند، ایجاد کرده است. لطفاً در ارتباط با موارد زیر به‌صراحت و شفاف اطلاع‌رسانی فرمایید:

1- ایراد فرمودید نام میدانی که قرار بود به 9 دی تغییر یابد قبلا به نام آیت‌الله حق‌شناس بوده و به حرمت نام ایشان با تغییر نام مخالفت کرده بودید. دوستان مدعی شده‌اند این میدان قبلا به نام مالکی به نام حق‌شناس بوده و ارتباطی با مرحوم آیت‌الله حق‌شناس نداشته.

2- نامه سرگشاده‌ای منتشر گردید که نام جنابعالی به همراه تعداد دیگری در ذیل آن آمده است که در این نامه که به مراجع عظام منتشر شده است نکاتی مطرح شده که مطابق اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اهانت به ساحت مقدس نظام کرده است. مزید استحضار این نامه به تاریخ 26 جولای 2009 مصادف با 4 مرداد 1388 می‌باشد.

غلامرضا تاجگردون، غلامرضا اسداللهی، هادی قوامی، سیدهادی حسینی، محمود نگهبان سلامی، بهروز نعمتی، علیرضا سلیمی‌، محمدعلی مقیمی، علی مطهری، سبحانی‌فر، عباس صلاحی.»

جواب نجفي نيز در پاسخ به سؤال دوم: «نامه مورد اشاره را نه‌تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم. این ترفند برخی سایت‌های هدایت شده خارج از کشور است که مطالبی برعلیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتباربخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند.»

آقاي نجفي در جواب خود، به چند مورد اشاره مي‌كند كه مشرق براي روشن‌شدن موضوع، توضيحاتي ارائه‌ مي‌كند تا مردم خود به قضاوت بنشينند.

آقاي نجفي مي‌گويند: نه تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم.

1- آقاي نجفي! اگر منظور جنابعالي از لفظ امضاء، همان خط كشي عامه مردم زير اسناد و مكتوبات است، بايد گفت كه در عرف نامه‌نگاري، قرار گرفتن اسم شخص زير نامه به معناي امضاء و تأييد محتواي نامه است و نيازي به اين نيست كه شما حتماً امضاء به معناي عرف كنيد.

2- آقاي نجفي! اينكه جنابعالي پس از چهارسال از فتنه 88، تازه هفته گذشته از محتواي اين نامه باخبر شديد، هم جاي شكر دارد و هم جاي بسي تأسف.

جاي شكر دارد براي اينكه ادعاي حمايت شما از فتنه 88 سبب شد كه از كرده خود برائت جوييد و بگوييد كه نامه را امضا نكرده‌ايد و جاي تأسف دارد براي اينكه كسي مي‌خواهد وزير شود كه هنوز نمي‌تواند خودش تصميم بگيرد و ديگر دوستاش براي او تصميم مي‌گيرند و به جاي او نامه امضاء مي‌كنند.

3- آقاي نجفي! شما در پاسخ خود به نمايندگان، به نكته بسيار مهمي اشاره كرديد؛ شما گفتيد: این، ترفند "برخی سایت‌های هدایت‌شده خارج از کشور" است که مطالبی برعلیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتباربخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند.

آقاي نجفي! براي روشن‌شدن مطلب بايد گفت حرف جنابعالي تا حدي صحيح است، آنجا كه گفته‌ايد "سايت‌هاي هدايت شده خارجي" اما اميدواريم منظورتان پایگاه اطلاع‌رساني رسمي سيد محمد خاتمي رئيس جمهور اسبق کشورمان نباشد كه متن نامه شما و همفکران‌تان با امضاي شما در آن به وضوح ديده مي‌شود.
 
 
سند نامه فتنه‌گران به مراجع عظام تقليد در فتنه 88 با امضاي نجفي

آقاي نجفي با توجه به تأييد سند منتشرشده از سوي مشرق توسط پايگاه رسمي سيد محمد خاتمي، اميدواريم تا پيش از کسب رأي اعتماد نمايندگان، از حمايت خود از فتنه عذرخواهي کنيد. همان‌گونه که رهبر انقلاب نيز به‌تازگي در ديدار دانشجويان تأکيد کردند افرادي که در انتخابات 88 فکر مي‌کردند تقلب شده است بايد عذرخواهي کنند.

مسئله‌ اصلى گم نشود. خب، در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر مي‌كردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نمي‌دهند؟ صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب‌دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نمي‌كنند؟ در جلسات خصوصى مي‌گويند ما اعتراف مي‌كنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟ اگر خداى متعال به اين ملت كمك نمي‌كرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، مي‌دانيد چه اتفاقى مى‌افتاد؟ مى‌بينيد امروز در كشورهاى منطقه، آنجاهايي كه گروه‌هاى مردم مقابل هم قرار مي‌گيرند، چه اتفاقى دارد مى‌افتد؟ كشور را لب يك چنين پرتگاهى بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصيرت به‌خرج دادند. در قضاياى سال ۸۸، اين مسئله اصلى است؛ اين را چرا فراموش مي‌كنيد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نجفی رای می اورد
بیست
نجفی بگو ببخشید و....