دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

روزانه چند نفر با BRT جابجا می‌شوند؟

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 304476
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه خطوط اتوبوس های تندرو تنها 3 درصد از شبکه خطوط اتوبوسرانی پایتخت را تشکیل می دهند اما توانسته اند 40 درصد از جابه جایی های اتوبوسرانی را برعهده بگیرند، گفت: با تکمیل شبکه خطوط اتوبوس های تندرو پیش بینی می شود میزان جابه جایی این خطوط به بیش از 3 میلیون نفر در روز برسد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پیمان سنندجی اظهار کرد: 22 درصد اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یعنی 1425 دستگاه اتوبوس در خطوط BRT مشغول به کار هستند و 5159 دستگاه اتوبوس  (78 درصد کل ناوگان) نیز در سایر خطوط فعالیت دارند با این وجود شاهد آن هستیم که اتوبوس های خطوط تندرو 40 درصد از جابه جایی های اتوبوسرانی را برعهده دارند.
 
وی با تاکید براینکه خط 8 اتوبوس های تندرو (حدفاصل ترمینال جنوب تا پایانه خاوران) که اخیرا به بهره برداری رسیده نیز مورد استقبال بسیار چشم گیر شهروندان قرار گرفته است گفت: با بهره برداری از خط 8 و 9 سامانه اتوبوس های تندرو میزان جابه جایی های خطوط BRT به 2/5 میلیون نفر در روز می رسد که با احداث خط 6 و تکمیل این شبکه پیش بینی می شود، شبکه خطوط اتوبوس های تندرو روزانه بتوانند 3 میلیون جابه جایی را در پایتخت محقق کنند.
 
سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه خطوط BRT در تهران حدود 120 کیلومتر است گفت: با احداث 2 خط جدید طول این شبکه به حدود 186 کیلومتر خواهد رسید و در مجموع 10 خط اتوبوس های BRT به شهروندان در تهران خدمات رسانی خواهند کرد.
 
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: احداث و توسعه خطوط اتوبوس های تندرو در تهران تجربه ای بسیار موفقیت آمیز بود و این خطوط توانستند نقش به سزایی در کاهش ترافیک و تسهیل ترددهای پایتخت کشورمان داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *