سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

حذف وعده ي سحري چه مشكلی دارد

پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۴۵
کد مطلب: 303099
حذف وعده ي سحر در ساعات طولاني روز منجر به توليد (كتون بادي ها) در بدن و از بين رفتن تعادل شخص مي شود.
به گزارش جهان، نياز محمد زاده هنرور متخصص تغذيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در ماه مبارك رمضان رعايت اصول تغذيه اي در وعده ي سحرو افطار از جمله نكات بسيار مهم در حفظ سلامت و بهره گيري از بركات اين ماه مي باشد و همچنين با در نظر گرفتن طول ساعات ناشتايي در روزهاي گرم تابستان اهميت تغذيه در وعده ي سحر كمتر مي شود.

وي افزود: افراد از حذف وعده ي سحر كاملا خودداري كنند چرا كه ساعات طولاني روز منجر به توليد (كتون بادي ها) در بدن و از بين رفتن تعادل شخص مي شود.

وي توصيه كرد: در طول ماه مبارك رمضان در وعده ي سحري از تمام گروه هاي غذايي به ويژه سبزيجات استفاده گردد زيرا بدن در طول ناشتايي رو به تحليل مي رود و همچنين مصرف مايعات كافي بويژه آب و عدم استفاده ي چاي بجاي آب از جمله توصيه هاي مهم مي باشد.

وي عنوان كرد: در وعده ي افطار از آبميوه هاي طبيعي، چاي شيرين، خرما و يا مواد مشابه افطار نماييد .
 
هنرور اذعان داشت: افراد ديابتي كه مي خواهند روزه بگيرند بايد زيرنظر پزشك معالج روزه بگيرند و اغلب به ندرت به بيماران ديابتي اجازه ي روزه گرفتن داده مي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *