دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

بزرگترین شب زنده داری کشور

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 302354
اولین مراسم شب قدر در بارگاه ثامن الحجج با عبور زائران و مجاوران از کوچه های غفران و رحمت الهی سحر شد و ده ها هزار توبه کننده لحظه های با عظمت پیوند با قرآن واستغفار را در این حریم ملکوتی به صبح رساندند.
بزرگترین شب زنده داری کشور

                                                 

به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم شب نوزدهم ماه رمضان با عنوان "سوگند رستگاري" از ساعت 21 درحرم رضوی آغاز شد و این مراسم تا  نیمه های شب ادامه داشت؛ دعای جوشن کبیر توسط عباس حيدرزاده و محمد رضا غلام رضا زاده قرائت شد و با مداحي سيد جعفر ماهرخسار زائران و شب زنده داران در این بارگاه با امید به بخشش الهی در بهترین شب سال مانند کبوتران حرم سبکبال از در گاه توبه گذر کردند.
 
در لحظه های با عظمت قدر در حریم ملکوتی رضوی بزرگترین گردهمایی عاشقان و دلباختگان حضرت حق بر پاشد و شب زنده داران و امیدوران به رحمت دریایی "رحمان " "رحیم" او را به اسماء حسنی قسم دادند و "الغوث" " الغوث" خواندند و سحرگاهان کسی نبود که آرام و سبک بار از این در گاه بیرون نرود.
 

در این شب قدسی زائران مشهد الرضا خواندند خدایی را که رغبتش به بندگانش از تمایل کودک به مادر بیشتر است و آن شنوای غفار صدای توبه و استغفارشان را شنید و پاسخ داد بندگانش را که به شفاعت آورده بودند حضرت رضا را در بارگاه او و بر آستانش سجده گذارده و " العفو" " العفو " او را صدا کرده بودند.
 
این شبهای آسمانی گره خورده با زخمی عمیق بر دل بشریت و روح تمام شیعیان و شکافته شدن فرق آسمان؛ شبی که هنوز بعد از 1400 سال، هیچ التیامی بر دردهای بشریت نیست؛ جز ره یافتن به بارگاه قدسی او و امید به استجابت این دعا که " اللهم عجل لولیک الفرج" .
 

سحر گاه نوزدهم رمضان در حالی فرا رسید که توبه کنندگان دلهایشان را با گلاب اشک شسته بودند، به یمن حضور در کنار پاکان و اولیای حق در این بارگاه منور مغفرت شامل حالشان شد و گناهانشان هرچند که به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه ها بود به وعده الهی بخشیده شد.
 
در این شبهای آسمانی، مشهدی ها و زائران بارگاه رضوی از کوچه های مغفرت و رحمت گذشتند و در بزرگترین گردهمایی معرفت افزایی عاشقان علی(ع) این پیام را به گوش جهانیان رساندند که هیچگاه علی زمانه را تنها نخواهند گذاشت.









نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *