جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

رسوایی جنسی شهردار سن ديه گو

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 301909
گزارش ها حاکی است چهار زن دیگر از جمله یک افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و رئیس یک دانشکده روز پنجشنبه آشکارا باب فیلنر شهردار سن دیه گو را به آزار جنسی متهم کردند.
به گزارش جهان، این در حالی است که رهبران احزاب محلی سن دیه گو نیز خواستار استعفای فیلنر شدند.
این جدیدترین ادعاها طی مصاحبه گروهیِ این چهار زن با شبکه تلویزیونی کی پی بی اس علیه فیلنر مطرح شده است.

این در حالی است که هفت زن اوایل این هفته فیلنر ۷۰ ساله را به آزار جنسی متهم کرده بودند.
در همین حال کمیته مرکزی حزب دموکرات منطقه سن دیه گو با ۳۴ چهار رأی موافق در مقابل شش رأی مخالف خواستار استعفای فیلنر شد.

این در حالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد حدود ۷۰ درصد از ساکنان سن دیه گو معتقدند شهردار این شهر باید به سبب رسوایی اخلاقی از سمت خود استعفا کند. این رقم در مقایسه با دو هفته گذشته ده درصد افزایش نشان می دهد. نخستین ادعای آزار جنسی از سوی یک قربانی در روز ۱۱ ماه ژوئیه مطرح شد. اما خود فیلنر تأکید می کند استعفا نخواهد کرد.

فیلنر سال گذشته به عنوان شهردار سن دیه گو دومین شهر بزرگ کالیفرنیا انتخاب شد.
در این نظرسنجی که روز سه شنبه انجام شد ۶۹ درصد از ساکنان سن دیه گو اعلام کردند فیلنر به سبب رسوایی اخلاقی باید استعفا کند . این رقم در روز دوازدهم ماه ژوئیه ۵۹ درصد بود.
۸۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند با قربانیان آزار جنسی آشنایی دارند و ۶۶ درصد نیز معتقدند ادعاهای مطرح شده علیه فیلنر صحت دارد.

فیلنر روز پنجشنبه در مراسمی در سن دیه گو حضور یافت اما از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران درباره این رسوایی اخلاقی خودداری کرد.

او گفت:« می بینم که راهی برای جلب توجه رسانه ها پیدا کرده اید.»

لورا فینک - مشاور سیاسی - دومین زنی بود که فیلنر را به آزار جنسی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سن دیه گو،‌ او گفت:« من یک دمکرات هستم و با ارزش های سیاسی او موافقم اما اگر او نمی تواند این ارزش ها را رعایت و اجرا کند باید استعفا دهد. این فقط یک تخلف شخصی نیست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *