چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

مقایسه‌تعدادنشریات مجوزگرفته‌دردولت دهم

پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 301793
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تعداد نشریاتی که در دولت دهم مجوز انتشار گرفته‌اند برابر با تعداد نشریاتی است که در مدت ۱۲ سال پیش از این دولت مجوز گرفته‌اند.
به گزارش حهان به نقل از ایسنا، محمدجعفر محمدزاده در افتتاحیه‌ی موزه‌ی مطبوعات ایران با اشاره به عملکرد دولت دهم در حوزه‌ی مطبوعات و رسانه‌ها، گفت: از ابتدای دولت دهم حدود دوهزار و ۴۰۰ نشریه مجوز فعالیت گرفته‌اند که این رقم به‌تنهایی برابر با تعداد مجوزهایی است که در دولت‌های هفتم،‌ هشتم و نهم به نشریات داده شد.

او با بیان این‌که توسعه‌ی کیفی و تهذیب رسانه، شعارهای ابتدایی ما بودند، تأکید کرد: تلاش کردیم تمام برنامه‌های خود را حول همین محور و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کنیم. اصلاح روش‌ها، توسعه‌ی متوازن، کیفی‌سازی مطبوعات و نهادسازی، سه بخشی بودند که در رابطه با همین شعار به آن‌ها پرداخته شد.

محمدزاده ادامه داد:‌ در دولت دهم و از زمان حضور من در معاونت مطبوعاتی، روش‌ها از بسیاری از زاویه‌ها اصلاح شدند. ۱۲۰ عنوان کتاب در حوزه‌ی روزنامه‌نگاری منتشر شدند و ایجاد سرای روزنامه‌نگاران و اتحادیه‌ی مطبوعات جهان اسلام از جمله فعالیت‌هایی بودند که در دولت دهم انجام شدند.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فصلی مطبوعات که روز گذشته همزمان با افتتاح موزه‌ی مطبوعات برگزار شد، گفت: تا کنون نه دوره از این جشنواره برگزار شده و کارهای جشنواره‌ی دهم نیز در حال انجام است که ان‌شاءالله در دولت بعدی اختتامیه‌ی آن برگزار می‌شود. همچنین امیدواریم بتوانیم دومین نمایشگاه نشریات خانوادگی را شهریورماه برگزار کنیم.

محمدزاده با تأکید بر این‌که ما ۹۰ برنامه را طراحی کردیم، افزود: امروز اعداد پایانی این طرح‌ها را می‌گذرانیم. کارکردمان نیز راضی‌کننده است، اما در مقایسه با کارهای انجام‌نشده در حوزه‌ی مطبوعات و نیازهای مطبوعات، راه بسیار زیادی باقی مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *