دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰
در «همشهری داستان» روایت شد؛

خاطره‌فلسفی‌ازسخنرانی‌ بامیکروفن‌های‌اولیه

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 301330
خاطرات شیخ محمدتقی فلسفی از واکنش‌ها به اولین سخنرانی‌هایش با میکروفن در رمضان ۱۳۲۷ در تازه‌ترین شماره همشهری داستان منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بیست و ششمین شماره‌ مجله‌ داستان همشهری با مطالب ویژه ماه مبارک رمضان منتشر شد. در ابتدای این شماره از ماهنامه داستان و در بخش «درباره زندگی» خاطرات شیخ محمدتقی فلسفی از واکنش‌ها به اولین سخنرانی‌هایش با میکروفن در رمضان ۱۳۲۷ برای مخاطبان درج شده است. در روایتی دیگر نیز محمد شکیبانیا تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی، درباره‌ شکل‌گیری برنامه‌ تلویزیونی «این شب‌ها» که ویژه‌ ماه رمضان بود سخن گفته است و علیرضا محمودی در مطلبی با عنوان «پرواز فونیکس» از داستان رفاقتی‌ در دهه‌ شصت که جنگ پایان آن را عوض می‌کند، صحبت کرده است.

در بخش روایت‌های خارجی نیز توصیف آرتور میلر از راه‌های فرار از تابستان‌های داغ نیویورک قبل از اختراع کولر در قالب مطلبی با عنوان «قبل از کولر» منتشر شده است. همچنین یادداشتی با عنوان «سفری به خانه» شامل تجربه‌ اولین سفر هشام مطر به سرزمین پدری‌اش ـ لیبی ـ پس از سقوط قذافی نیز در ادامه مطالب این بخش منتشر شده است.


بخش «داستان» این شماره از داستان همشهری با داستان «بن‌بست آینه» نوشته محمد صالح‌علاء شروع می‌شود. «ملکه من» نوشته‌ مریم منوجهری نیز دیگر داستان ایرانی این بخش است. داستان‌های خارجی این شماره به نویسندگانی که کمتر در ایران شناخته شده‌اند اختصاص دارد که شامل داستان بلند «تفنگ» نوشته‌ مارک هادون از انگلستان، «بکشید تا باز شود» نوشته‌ اِد پارک آمریکایی و «داستان رادیویی» از آنوشکا جاسراج هندی می‌شود.

در بخش «میز کار نویسنده» داستان همشهری، ترجمه‌ نامه‌نگاری خصوصی پل آستر و جی.ام. کوتسی درباره تجربه‌ داستان‌نویسی متفاوت‌‌شان در پرداختن به شخصیت و فضا درج شده است و در ادامه جوزف کنراد در یادداشتی کوتاه از حقیقت رمان‌نویسی گفته است. قسمت پایانی این بخش از این ماهنامه نیز به گفتگوی تحریریه‌ داستان و نویسنده‌ مهمان امیرحسین یزدان‌بد درباره‌ داستان «تفنگ» است اختصاص دارد.

در بخش «روایت‌های مستند» این شماره، خاطرات یک کتابدار و روایت خوانندگان مجله از اولین کارفرمایشان درج شده است. بیست و ششمین شماره‌ ماهنامه‌ داستان همشهری در ۲۴۴ صفحه و با قیمت ۳۵۰۰ تومان منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *