چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

شمخانی:آماده همکاری بادولت آینده هستیم

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۲۴
کد مطلب: 299856
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ستاد کل نیروهای مسلح 5 نکته اساسی را به عنوان استارت برگزاری انتخابات پرشور و رقم خوردن حماسه سیاسی که توسط رهبر معظم انقلاب مهندسی و هدفگذاری شد را مورد اشاره قرار داد و افزود: نامگذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی، تاکید بر مخفی بودن رای شخصی ایشان، عدم دخالت نظامیان در انتخابات، صیانت از آراء و حضور گسترده مردم ناشی از این عوامل مهمترین دلایل رقم خوردن حماسه سیاسی و برگزاری انتخابات پرشور 24 خرداد بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر علی شمخانی با اشاره به سابقه برگزاری محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: همه رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس که در تهران زندگی می‌کنند بدون توجه به اینکه امروز چه دیدگاه و سلیقه‌ای دارند در این همایش حاضر می‌شوند که این یک نشانه اعتدال داست.
 
وی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری این انتخابات را دارای پیامدها و بازتاب‌هایی در داخل کشور، منطقه و سطح بین‌الملل دانست و افزود: 5 نکته مهمی که توسط رهبری بیان شد و بستر عمومی را برای حضور حداکثری ملت در پای صندوق‌های رأی فراهم کرد شامل نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی، اعلام ناشناخته بودن رای رهبر انقلاب، عدم دخالت نیروهای مسلح و تأکید بر آن، تاکید بر حضور هر ایرانی حتی اگر مخالف نظام باشد در پای صندوق‌های رای و نیز صیانت از آرای ملت بود که البته باید نقش نخبگان به خصوص آقای هاشمی و خاتمی را مدنظر داشت که در کنار گفتمان صادقانه آقای روحانی موجب شد رای ملت صندوق‌ها را پر کند و ما معتقدیم که این رای، رای به تغییر بود.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما در منطقه شاهد 5 مدل حاکمیتی هستیم  خاطرنشان کرد: یکی از آنها را حاکمیت موروثی، قبیله‌ای و مدام‌العمری است اما اخیراً مدل دیگری از حاکمیت از دل این نوع حاکمیت‌‌ها زاییده شده که اگرچه موروثی است اما جابجایی زودرس را در درون خود درست کرده‌اند.
 
شمخانی تصریح کرد: حاکمیت دیگر، دمکراسی ناشی از زور و دیگری تحولاتی است که در قالب بیداری انسانی یا اسلامی شکل گرفته اما مدل پنجم مدل انتخابات اخیر ما است که کلید و کارآمدسازی این الگو در دست جناب آقای روحانی است که اگر این الگو را بتوانیم به شکل موفق ارائه دهیم فرصتی را به دست می‌آوریم تا بتوانیم از آن استفاده مطلوب کنیم.
 
وی در پایان سخنان خود ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهور منتخب  ملت در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت تاکید کرد: همه این پیشکسوتان آماده‌اند در هر کجا مشکلی باشد بدون هیچ چشمداشت و منتی به انجام خدمت بپردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *