يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

بیماران MS از داروی ایرانی استفاده کنند

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 296701
نایب رییس انجمن بیماران MS خوزستان گفت: در چند وقت اخیر به دلیل تغییراتی که در روند واردات دارو رخ داده، دسترسی به دارو در همه فیلدهای درمانی برای بیماران به راحتی گذشته نیست و داروهای ام‌اس مانند بتافرون و وضعیت این بیماران نیز از این مساله مستثنی نیست.
به گزارش جهان، دکتر بیتا شالبافان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس اطلاعاتی که تا ‌دریافت کردیم، موجودی داروی بتافرون در اهواز به پایان رسیده و در حال حاضر تنها یک داروخانه در آبادان این دارو را در اختیار دارد. هرچند ممکن است در شهرستان‌های دیگر استان نیز این دارو یافت شود.

وی افزود: بتافرون از داروهایی است که ۳۰ درصد از بیماری MS را کنترل می‌کند و برای کنترل ۷۰ درصد دیگر، آرامش بیمار تاثیرگذار است بنابراین، نگرانی برای دسترسی به داروی بتافرون و مشکلات متعدد در تهیه این دارو می‌تواند اثر منفی بر بیمار داشته باشد.

شالبافان تصریح کرد: این مشکلات موجب می‌شود که بیمار MS از نظر روحی با مشکل مواجه شده و دچار حمله‌های مکرر شود.

نایب رییس انجمن MS خوزستان ادامه داد: در این شرایط برخی بیماران به دلیل نبود داروی خارجی بتافرون، از نمونه ایرانی آن استفاده می‌کنند، زیرا هم در دسترس همگان قرار دارد و هم رایگان است.

وی گفت: در حال حاضر نمونه ایرانی این دارو در بازار موجود است، ولی چون به طور صد در صد آزمایش خود را پس نداده است، برخی بیماران به راحتی داروی ایرانی را نمی‌ پذیرند و این ناشی از برخی گمان‌ها‌ست که داروی نمونه ایرانی را با داروی خارجی برابر نمی‌دانند.


شالبافان عنوان کرد: این در حالی است که استفاده از نمونه ایرانی داروی بتافرون مشکلی ایجاد نمی‌کند و در شرایط کمبود داروی خارجی، بیماران می‌توانند از این نمونه استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *