دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

پیشنهاد روسیه برای جایگزین اس-۳۰۰به ایران

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 294934
" روسیه پیشنهاد ارایه سیستم‌های " اس ۳۰۰ وی.ام" یا " گلادیاتور اس.ای -۲۳" به ایران را برای صرف نظر تهران از شکایت در قبال عمل نکردن این کشور به تعهداتش بر مبنای قرار داد فروش " اس – ۳۰۰" مطرح کرده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی " missilethreat" که تحت مسوولیت موسسه " جورج مارشال" اداره می‌شود با اشاره به این موضوع افزود: سیستم دفاع موشکی اس -۳۰۰ وی ام" قادر به نابودی همزمان ۲۴ هواپیما تا برد ۲۰۰ کیلومتر و رهگیری ۱۶ موشک بالستیک است.

این گزارش به نقل از دیگر گزارشات افزود که این قرار داد ماه آینده نهایی خواهد شد.

قرارداد تحویل سیستم های "اس-۳۰۰" در اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی امضا شد و قرار بود روسیه پنج آتشبار از این سیستم های موشکی به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار را به ایران تحویل دهد.

اما دمیتری مدودف، رییس جمهور روسیه روز چهارشنبه ۲۲ سپتامبرسال ۲۰۱۰ میلادی با صدور فرمانی تحت عنوان "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخ ۹ ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی"، تحویل سیستم های اس ۳۰۰، تسلیحات زرهی و هواپیما، هلیکوپتر و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد. در پی آن مسکو قرارداد تحویل سیستم های "اس-۳۰۰" را در سپتامبر همان سال لغو کرد.

سیستم های "اس-۳۰۰" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک است و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. جدیدترین ترین مدل "اس-۳۰۰" می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله ۱۵۰ کیلومتری و ارتفاع ۲۷ کیلومتری نابود کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *