دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۲
۲

سند / راهبرد شهید چمران برای خلع سلاح دشمن

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 294104
خدایا! روزگاری آمد که مسیحیان کتائبی از جلو به ما حمله ور شده و ما را می کشتند و خانه های ما را زیر بمبارانها به آتش می کشیدند و احزاب و منظمات افراطی چپ نیز از پشت به ما خنجر می زدند،
به گزارش جهان نيوز، 31 خرداد ماه مصادف است با سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران. آزاده مردی که حیات خود در جستجوی علم و تمنای شهادت گذراند و در نهایت به هر دو خواسته اش رسید. به کرسی استاد دانشگاه در دانشگاه کلمبیای آمریکا دست یافت و در دشت خوزستان شربت شهادت نوشید. آنچه می بینید تصویر دستنوشته ای از دکتر مططفی چمران است که در آن، بطور مختصر و کوتاه، راهبرد خود را در مواجهه با دشمنانش و در محاصره قرار گرفتن توسط خصم، از تمامی جبهه های چپ و راست شرح داده است. در سی و یکمین سالگرد شهادت آن عارف مسلح، با هم این نوشته را می خوانیم. نثار روح بلندش صلواتی ختم کنید:
خدایا! روزگاری آمد که مسیحیان کتائبی از جلو به ما حمله ور شده و ما را می کشتند و خانه های ما را زیر بمبارانها به آتش می کشیدند و احزاب و منظمات افراطی چپ نیز از پشت به ما خنجر می زدند، روزنامه ها و رادیو ه و تلویزیون های چپ و راست به ما فحش می دادند و ما را متهم به خیانت می کردند، همه راه ها مسدود شده بود، خدایا ترا شکر می کنم که راه پرافتخار شهادت را جلوی ما گشودی، که با اطمینان خاطر، در راه حق قدم برداریم و با تکیه بر شهادت همه دشمنان را خلع سلاح کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کتاب های چمران شهید عزیز هم همچنان برای جوانان ما می تونه راهگشا باشه
درود بر این شهید بزرگ
United States
شهید زیبایی ها شهید دکتر مصطفی چمران
به یاد مصطفی مهربان