دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۳

درخواست آمریکا از سوریه درباره القصیر

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 290885
همزمان با پیشروی ارتش سوریه در شهر «القصیر»، آمریکا روز سه شنبه از نظام دمشق خواست به محاصره معارضان مسلح در این شهر راهبردی پایان دهد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در نشست خبری در واشنگتن گفت:« ما از ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در شهر القصیر به شدت نگران هستیم.»

کارنی از سوریه خواست تا به محاصره القصیر پایان دهد و اجازه دهد که کمک ها به ساکنان این شهر برسد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که ارتش سوریه طی هفته های اخبر موفق شده است بخش اعظمی از القصیر را به کنترل خود درآورد.

شهر القصیر از یک سال پیش به اصلی ترین پایگاه تروریست های مسلح و القاعده تبدیل شده بود که پاکسازی کامل آن پیروزی بزرگ به ارتش سوریه و شکستی برای تروریست ها و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه به موضوع کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه اشاره کرد و گفت، آمریکا برای وارد شدن در این زمینه، نیازمند اطلاعات بیشتر است.

طبق این گزارش، فرانسه روز گذشته اعلام کرد نتایج آزمایش نمونه برداری های در سوریه حاکی از آن است که در چندین مورد در این کشور از گاز مرگبار سارین استفاده شده است.

پیش از این نیز انگلیس در نامه ای به سازمان ملل مدعی شده بود که شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد تسلیحات شیمیایی در سوریه مورد استفاده قرار گرفته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *