يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

احتمال آزادی ۱۲۰ اسیر فلسطینی

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۲۶
کد مطلب: 289849
تلویزیون اسرائیل از احتمال آزادی زندانیان فلسطینی که پیش از تفاهم‌نامه اسلو به اسارت درآمده‌اند خبر داد.
به‌گزارش گروه جهان، تسنیم به‌نقل از مرکز بین المللی رسانه‌ای خاورمیانه نوشت: شبکه ۷ تلویزیون اسرائیل در گزارشی از احتمال آزادی اسرای فلسطینی که پیش از اولین قرارداد اُسلو به اسارت درآمده‌اند خبر داد.

در سال ۱۹۹۳ مقامات سازمان آزادی‌بخش فلسطین و سران رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو داشتند که به امضای توافق‌نامه‌هایی منجر شد؛ این توافق‌نامه‌ها به پیمان اُسلو معروف شدند.

شبکه ۷ تلویزیون اسرائیل در گزارش خود از اسنادی سخن می‌گوید که بر اساس آنها تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل مسئله آزادی زندانیان فلسطینی را که پیش از قرارداد اُسلو دستگیر شده‌اند بررسی می‌کند.

در این گزارش آمده است: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری از تل‌آویو خواسته پیش از آغاز مذاکرات سازش ۱۲۰ زندانی فلسطینی را آزاد کرده به شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی خاتمه دهد.

این ۱۲۰ اسیر فلسطینی که به حبس ابد محکوم هستند همگی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل پیش از تفاهم‌نامه اُسلو ربوده شده این رژیم حاضر به آزادی آنها نیست.

این گزارش همچنین به مبادله گیلعاد شالیت با اسرای فلسطینی اشاره داشته می‌گوید: سران اسرائیل بر این باورند که مبادله اسرا میان اسرائیل و حماس در سال ۲۰۱۱ که به آزادی گیلعاد شالیت، سرباز اسرائیلی و ۱۰۲۷ مبارز فلسطینی انجامید سبب شد تعداد بیشتری از مردم فلسطین از جنبش حماس حمایت کنند.

این گزارش تأکید کرد اسرائیل برای تقویت جایگاه ابومازن که شریک سیاسی آن محسوب می‌شود، مایل است زندانیان سیاسی فلسطین را آزاد کند.

این در حالی است که یک گروه اسرائیلی موسوم به «انجمن قربانیان ترور» در تلاش است تا طی جلسه‌ای با لیونی از وی بخواهد اسرای فلسطینی را آزاد نکند. این گروه بررسی پرونده اسرای فلسطینی را اولین گام برای آزادی آنها ارزیابی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *